Mit tartalmaz a Business Central havidíj?

A Microsoft Dynamics NAV legújabb verziója, a Dynamics 365 Business Central a felhőből elérhető havidíjas szolgáltatásként vehető igénybe. A Microsoft legújabb kis- és középvállalati ERP megoldása rugalmasan alakítható feltételek mellett számos lehetőséget ad a hatékonyság és a versenyképesség fokozására.

A Dynamics 365 Business Central a Microsoft több mint három évtizedes vállalatirányítási tudását és tapasztalatát élenjáró technológiákra épülő ERP megoldásként teszi elérhetővé a felhőből. Ebben a postban már korábban összegyűjtöttük, hogy mi az a 7 ok, amiért megéri Business Centralra váltani!

Ebben a postban pedig összefoglaljuk, hogy mit is tartalmaz a Business Central havidíjas szolgáltatása, amit azoknak ajánlunk, akik nem akarnak saját hardware környezetet fenntartani, bíznak a felhő alkalmazások jövőállóságában és nem szeretnének fenntartani egy komplett kompetenciát, vagy egy ember idejét dedikálni kifejezetten erre.

Tartalmazza az SQL adatbázis felhasználói licencét és az adatok tárolásához szükséges tárhely költségét

A Dynamics 365 Business Central előfizetés – a felhasználói licenc – havidíja tartalmaz mindent, ami a rendszer használatához szükséges, az ERP megoldás mellett az SQL adatbázis felhasználói licencét és az adatok tárolásához szükséges tárhely költségét is. A vállalat így mentesül a házon belüli informatikai környezet kialakításával járó beruházás, a hardver- és szoftverbeszerzés terhe, valamint az üzemeltetés és karbantartás költsége alól is, akár saját szakembert, akár külső szolgáltatót bízna meg a feladattal.

Mindez jelentősen csökkenti az IT-költségeket, mert a teljes vállalatirányítási környezet használatához csupán internetelérésre és laptopra vagy más kliens eszközre lesz szükség. Ráadásul az előfizetés havidíját a vállalat pontosabban tervezheti, mint a beszerzéseket, és költségként elszámolhatja – és mint látni fogjuk az alábbiakban, a SaaS modellnek köszönhetően a költségcsökkentés további lehetőségeit is megragadhatja.

Tartalmazza a szoftverkövetés díját (maintenance)

A Microsoft évente két hullámban frissíti Dynamics 365 Business Central megoldását, amelyek áprilisban és októberben indulnak, és a felhőben megbízhatóan, biztonságosan és észrevétlenül lefutnak, hasonlóan a szoftver kisebb javításaihoz, amelyekre havonta sor kerül.

Más szóval a felhőben, szolgáltatásként előfizetett Business Centralnak nincs külön szoftverkövetési díja. A bevezetést követően ügyfeleinkkel csupán support szerződést kötünk, annak keretében minden kérdést kezelni tudunk. A vállalat legfeljebb admin szerepkörrel felruházhatja valamely felhasználóját, hogy a jogosultságok kiosztását módosíthassa, de igény esetén ezt a feladatot is átvállaljuk a támogatás keretében.

Az előd-rendszer Microsoft Dynamics NAV esetében az éves szoftverkövetési díj a licenszérték 16%-a volt, ami a Business Central esetében a havidíj része!

Tartalmazza az Azure felhőkörnyezetet

A bevezetést követően az üzlet változó igényei szerint bővítené a Dynamics 365 Business Central képességeit, amit a felhőben szintén könnyebben és gyorsabban megtehet, mint hagyományos modellben. A Microsoft Azure felhőplatformján eleve natív integrációt biztosít olyan további megoldásaihoz, mint többek között az Office 365 és a Power Platform, illetve a vállalatok az AppStore online piactéren is speciális funkcionalitású, letölthető alkalmazásokat találnak – amelyek az ERP megoldással együtt, folyamatosan frissülnek.

Tartalmazza a biztonsági mentéseket

Minden felhőalapú megoldás megítélésében különösen fontos szempont a biztonság, és az online előfizethető Dynamics 365 Business Central ezen a téren is kimagasló értéket ad a havi díjas csomagban. Az ERP megoldás az Azure AD címtárszolgáltatást használja az azonosításhoz, amelyet a Microsoft konfigurál és menedzsel a vállalatok számára.

A SaaS modellben működő Dynamics 365 Business Central a Microsoft felhőjében minden vállalat adatait a többitől teljesen izolált, titkosított adatbázisban kezeli, a biztonsági mentéseket is beleértve. A felhasználók így a havi előfizetéssel gyakorlatilag katasztrófatűrő szintű rendelkezésre állás mellett, a lehető legnagyobb biztonságban tudhatják adatvagyonukat, csupán internetelérésük és kliens eszközeik védelméről kell gondoskodniuk. Házon belül bevezetett rendszerek esetében ezt tetemes költségek árán is nehéz lenne megközelíteniük.

Mindezek mellett rugalmasan skálázható!

Míg a házon belül bevezetett szoftver teljesítménye a helyi szerverek kapacitásán múlik, ezért bővítése is időigényes és költséges lehet, addig a felhő alapú megoldás könnyen és egyszerűen méretezhető újabb felhasználói előfizetésekkel. A Microsoft egyedülálló módon alkalmat ad a vállalatoknak arra is, hogy felhasználói előfizetéseik számát akár havonta növeljék vagy csökkentsék, amivel további költségoptimalizálást érhetnek el.

Felhőben a Dynamics 365 Business Central sokkal gyorsabban – testreszabással együtt akár 1-2 hónap alatt – bevezethető, mint a házon belül telepített szoftver, és a rövidebb idő kevesebb pénzbe kerül. A SaaS modellben működő ERP megoldás ráadásul a továbbiakban is gyorsan és rugalmasan illeszkedik a vállalatok tényleges igényeihez.

Túlzás nélkül mondhatjuk ilyen rövid áttekintés alapján is, hogy a Dynamics 365 Business Central a felhőben a legfejlettebb technológiákra épülő vállalatirányítást adja kkv-knak, méghozzá a leghozzáférhetőbb áron, igény szerint rugalmasan méretezhető, havidíjas előfizetésben.

Tudjon meg többet a Business Centralról!

Megosztás

Ossza meg az oldalt, az alábbi csatornákon keresztül!

További bejegyzések