Milyen újdonságokat tartalmaz a Business Central őszi frissítése?

A megszokott módon, a (felhő alapú) Business Central felhasználók ismét felfedezhetik a tavaszi frissítési hullám legújabb funkcióit. Szerettünk volna ehhez egy kis segítséget adni, ezért összegyűjtöttük a legérdekesebb és leghasznosabb új funkciókat. A listánk a következő nagyobb témákat tartalmazza:

  1. Felhasználói élmény
  2. Országos és regionális változások
  3. Alkalmazás
  4. Jogszabályok

1. Felhasználói élmény

1.1 Meglévő mezők hozzáadása oldalakhoz

Megváltozott a Személyre szabás felület a Business Centralban. A +Mező funkció felületén több újdonság is megjelent.

Személyre szabás 

Új információk jelentek meg, a mezőkről már nem csak azt láthatjuk, hogy láthatóak-e az adott oldalon, hanem láthatjuk az angol megnevezését, a típusát és maximális hosszát, továbbá információt arról, hogy a mező oldal által meghatározott-e, illetve hol található meg.

Business-central-Kép-2

Az Ajánlott mezők különböző szűrések után megjelenített mezők, ezeket szűrőket láthatjuk, ha rákattintunk a Haladó a lehetőségre:

Business-central-Kép-3

Így például megjeleníthetjük a már oldalon szereplő mezőket is. Tudunk szűrni az alap applikációban és a bővítményekben megtalálható mezőkre is.

Megjelent a Szerkesztés zárolás funkció is, mostantól a be tudjuk állítani, hogy egy mező csak olvasható legyen az adott oldalon.

Business-central-Kép-4

A példában az adószám mezőt állítottuk csak olvashatóra, a funkció bekapcsolása és mentése után a mező nem lesz szerkeszthető az adott oldalon. A szerkesztés feloldásával pedig bármikor visszaállítható a mező. Olyan mezők viszont nem változtathatóak a funkció segítségévek, amelyek sosem voltak szerkeszthetőek.

Business-central-Kép-5

A funkció használható saját oldal, illetve szerepkörök testre szabására is.

Oldalak optimalizálása mezők hozzáadásával:

A következő funkció csak szerepkörök esetében elérhető a következő módon:

Business-central-Kép-6

Itt a pluszjel megnyomásával elérhetővé válik a Minden mező funkció. Ennek a funkciónak segítségével már nem csak az Ajánlott mezők lesznek elérhetőek, hanem minden mező, amelyet a forrástábla tartalmaz.

Business-Central-Kép-7

Ilyen például a Hátralék mező, amely csak a tábla által meghatározott, de ebben az esetben, amennyiben ezt a Könyvelőnek szükséges látnia ki tehetővé vált az oldalra.

Business-Central-Kép-8

1.2 Adatkeresés bárhonnan a Business Centralban

A 2023 wave 1-ben megjelent egy előzetes funkció, amelyet mostmár teljes verzióban használhatnak a felhasználók. A funkció lényege, hogy a kereső segítségével a Business Central bármely pontjáról kereshetünk a vállalat adatai közül.

Business-Central-Kép-9

A funkció segítségével megnézhetjük például, hogy egy Szállítónk milyen táblákban szerepel, de kereshetünk bizonylat számokra, különböző kódokra is.

Business-central-Kép-10

Egyes szerepkörök esetében azonban eltéríthető, hogy a szerepkörhöz tartozó felhasználó milyen adatokra tud keresni. Ez a Keresési beállítások listájában állítható be minden szerepkörhöz:

Business-central-Kép-11

1.3 Böngészőfülek feliratainak átláthatóbbá tétele több feladat ellátása esetén

Javítottak a böngészőfülek olvashatóságán, mostantól eltűnik a teljes termék márkajelzése helyette az aktuális oldal, rekordot vagy nézetet tükrözi, továbbá a vállalathoz rendelet vállalati jelvény szövege jelenik meg, ez megkönnyíti azoknak a felhasználóknak a munkát, akik több vállalatban dolgoznak egyszerre, vagy több feladatot látnak el.

Business-central-Kép-12

A böngészőfül felirata automatikusan frissül, miközben a web kliensben másik oldalra navigál a felhasználó.

1.4 Kapcsolódó rekordok adatainak megjelenítése a keresésből 

A keresett rekordok mostantól sokkal könnyebben elérhetőek a felhasználók számára. A Részletek megjelenítése segítségével azonnal elnavigálhatunk a keresett rekord kartonjára.

Business-central-Kép-13

  1. 2. Országos és regionális változások 

    1. Új design a jelentés nyelvi és regionális beállításaihoz 

A Business Central új „Format Region” funkciója segítségével megváltoztathatjuk a nyelvi és regionális beállításokat az egyes jelentések igényeinek megfelelően.

A beállítási lehetőség megjelenik a Szállító és Vevőkartonon, illetve a saját beállításokban.

Business-central-Kép-14

Business-central-Kép-15

3. Alkalmazás

3.1 Leírás mező

A 2. leírás mező lehetővé teszi, hogy részletesebb információkat adjon meg a rekordokról. Kibővítettük az oldalak listáját, amelyeken személyre szabással elérhető lett ez a mező, összesen 50 oldalt (page) érint a változás.

3.2 Az elérhetőség áttekintése segít a raktári mennyiségek kiszámításában

Az értékesítési rendelésekből, gyártási rendelésekből, összeszerelési rendelésekből vagy projektekből származó forrásdokumentumokból információkat kaphat az árukészlet elérhetőségéről. Az információ valós időben érhető el, és figyelembe veszi az elérhetőséget befolyásoló tényezőket, például dedikált tárhelyeket, zárolt tárhelyeket és olyan tételeket, amelyek nem érhetők el kiszedésre. Például egyes tételek foglaltak lehetnek, vagy folyamatban lévő eltárolási vagy szállítási műveletekben érintettek. Az új “ Pick summary” oldalon áttekintheti azokat a tételeket, amelyeket a Business Central nem vett fel a kiszedési dokumentumokba, és elvégezheti a szükséges intézkedéseket.

A funkció az “Irányított eltárolás/kiszedés”-t használó raktárakban elérhető.

Ha részletes információkat szeretne kapni a kiválasztott és a nem kiválasztott tételekről, akkor be kell kapcsolnia a “Show Summary (Directed Put-away and Pick)” kapcsolót a Whse.-Source – Create Document vagy a Rakt. Száll. – kiszedés létreh. oldalakon.

Business-central-Kép-16

A sorok megmutatják, hogy a Business Central mennyi és milyen tételeket próbált kiválasztani a Qty. to Handle (Base) mezőben. Megmutatják, mennyire volt ez sikeres a Qty. Handled (Base) mezőben. A Summary FactBox további részleteket nyújt.

Business-central-Kép-17

Egyszerű esetekben a Pickable Qty mező mutatja meg, hány tétel érhető el. Felderítheti a tároló tartalmát, amely segíthet megérteni, miért kisebb a választható mennyiség, mint amire számított.

A Qty. In Warehouse mezőben található mennyiség megmutatja a raktárban található összes mennyiséget, ha leltárt végezne. Ebből a mezőből a raktári tételekre is lefúrhat. Ha a Qty. in Warehouse mezőben található mennyiség kisebb, mint a Pickable Bins mezőben található mennyiség, akkor a raktár- és készletmennyiségek között eltérés van. Ebben az esetben használja a Calculate Warehouse Adjustment műveletet a Cikknapló oldalon, majd hozzon létre újra raktári kiszedést.

A Pickable Qty. meghatározza a maximális mennyiséget, amelyet a Business Central figyelembe vehet kiszedésnél. Ez a mennyiség a kiválasztható tárhelyeken található tételekből áll, és kizárja azokat a mennyiségeket, amelyek blokkolt vagy dedikált helyeken vannak, vagy amelyek kiszedési dokumentumokban benne vannak. Ha a kiválasztani kívánt tételhez tételkövetés van beállítva, akkor a kiválasztható mennyiségből kizárásra kerülnek a blokkolt köteg vagy sorozatszámok, hiába vannak kiválasztható tárhelyeken.

Ha a Pickable Qty eltér a Qty. in Pickable Bins mezőben található mennyiségtől, érdemes lehet felderíteni a tárhely tartalmát, hogy megtalálják a blokkolt tárhelyeket vagy az aktív dokumentumokhoz tartozó mennyiségeket.

Foglalások hatása

Ha vannak foglalások a kiválasztott tételre, akkor ezzel is számolni kell. Az elgondolás az, hogy a foglalt igénynek magasabb prioritása van, mint a nem foglaltnak, ami azt jelenti, hogy a be nem foglalt készlet kiszedés nem akadályozz egy későbbi foglalt készlet kiszedést.

Business-central-Kép-18

A képernyőképen látható, hogy a Pickable Qty elegendő a Qty. to Handle (Base) lefedéséhez. Azonban ez az igény nincs lefoglalva, és van egy másik igény, amely le van foglalva a készletből. A foglalásokat a Total Reserved Qty. in Warehouse mezőben találhatja meg. A foglalt mennyiség egy része már kiszedett és készen áll a szállításra, felhasználásra, és nem befolyásolja az elérhetőségi számítást. Ezt a mennyiséget a Reserved Qty. in Pick/Ship Bins mezőben láthatja. A képernyőképen látható, hogy a Reserved Qty. in Pick/Ship Bins 3 mennyisége az, ami csökkenti a készleten lévő foglalt mennyiséget 8-ról 5-re. Úgy tűnhet, hogy a kiszedhető mennyiség 5, tehát nem tudunk semmit kiszedni anélkül, hogy megakadályoznánk a foglalt igény kiszedését. Ez nem teljesen igaz. Bár nem akarjuk lehetetlenné tenni a kiszedést, ésszerűnek kell lennünk. Ahogy kiderült, a raktárban található összes mennyiség 13. Ezt csökkentjük az elérhetetlen mennyiségek eltávolításával – például a szállításra kiválasztott mennyiségekkel, amelyek már a teherautókban vannak, vagy a felhasználásra kiszedett mennyiségekkel. Kizárjuk a blokkolt tételeket vagy sorozatszámokat és a blokkolt tárolókat tartalmazó tételeket is. Ami marad, és amit az Avail. Qty. Excluding Shipment Bin mezőben találhat, az potenciálisan elérhető. Nem lehet azonnal kiszedni, mert ez a mennyiség még mindig a beérkezési, tárolási vagy minőségbiztosítási területeken található, de ésszerűen gyorsan áthelyezhető a kiszedési területre a beérkezési vagy mozgási munkalap feldolgozásával. Az Avail. Qty. Excluding Shipment Bin és a raktárban lévő foglalt mennyiség közötti különbség az elérhető mennyiség a foglalt készletet nem érintve. A példánkban ez 8 – 5 lesz. A kiszedhető mennyiséget 3-ra kell csökkenteni (a kiszedhető mennyiségre gyakorolt hatás -2).

Ha a tételekhez cikk-követés tartozik, akkor megtalálhatja a blokkolt sorozatszámok vagy adagszámok számok mennyiségét is, amely csökkenti a kiválasztható mennyiséget, illetve az elérhető mennyiséget a kiszállítási tárhely kizárásával, valamint a raktárban lévő foglalt mennyiséget. Ha ugyanazt a tételt több forrásdokumentumra vagy sorra választja ki, ami akkor is igaz, amikor sorozatszámokat választ ki, az egyéb sorokra vonatkozó információk is megjelennek, mert ez csökkenti a kiszedhető mennyiséget.

3.3 Konfigurálhatóak a különböző raktári műveletek

A Business Central lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy az érkezési (beszerzési), kimeneti (eladási) és belső (termelési) raktári munkafolyamatokat egyénileg konfigurálják. Például használhatja a raktári szállításokat az áruk küldésére a vásárlóknak, de az áruk mozgatásához a termelési vagy összeszerelési rendelésekhez használhatja a készletmozgatásokat.

A raktárkezelést a Raktár kartonon határozhatja meg. A meglévő Kiszállítás kötelező, Kiszedés kötelező, Beérkezés kötelező és Eltárolás kötelező mezőket most csak az eladási, beszerzési, átadási és szervíz műveletek raktárkezelésére használják. A belső műveletek, például a gyártás, projekt és összeszerelés raktárkezelése most a következő új mezőkkel vezérelhető:

Gyártási felhasználás (Prod. Consump. Whse. Handling):

  • Nincs raktárkezelés
  • Raktári kiszedés (opcionális). Ez a meglévő működéshez illeszkedik.
  • Készletkiszedés / mozgatás.
  • Raktári kiszedés (kötelező)

Gyártási termelés (Prod. Output Whse. Handling):

  • Nincs raktárkezelés
  • Készlet eltárolás/Inventory Put-away

Összeszerelési felhasználás (Asm. Consump. Whse. Handling):

  • Nincs raktárkezelés
  • Raktári kiszedés (opcionális). Ez a meglévő működéshez illeszkedik.
  • Készlet mozgás/inventory move
  • Raktári kiszedés (kötelező)

Projekt felhasználás (Job Consump. Whse. Handling)

  • Nincs raktárkezelés
  • Raktári kiszedés (opcionális). Ez a meglévő működéshez illeszkedik.
  • Készletkiszedés
  • Raktári kiszedés (kötelező)

Business-central-Kép-19

Irányított eltárolás és kiszedés

Az irányított eltárolás és kiszedés kapcsoló bekapcsolása esetén nem szerkeszthetők az irányított eltárolás és kiszedés vezérlők. Ha bekapcsolja az irányított eltárolás és kiszedés kapcsolót, automatikusan az alábbi értékek lesznek hozzárendelve:

  • Gyártási felhasználás: Raktár kiválasztás (kötelező)
  • Gyártási termelés: Nincs raktárkezelés
  • Összeszerelés felhasználás: Raktár kiválasztás (kötelező)
  • Projekt felhasználás: Nincs raktárkezelés.

Verzióváltás

A Kiszállítás kötelező, Kiszedés kötelező, Beérkezés kötelező és Eltárolás kötelező mezők állapotától függően az új mezők az alábbiak szerint inicializálódnak:

A Kiszállítás kötelező ki van kapcsolva, a Kiszedés kötelező ki van kapcsolva, vagy a Kiszállítás kötelező be van kapcsolva, és a Kiszedés kötelező ki van kapcsolva:

  • Gyártási felhasználás: Raktári kiszedés (opcionális)
  • Összeszerelési felhasználás: Raktári kiszedés (opcionális)
  • Projekt felhasználás: Raktári kiszedés (opcionális)

A Kiszállítás kötelező ki van kapcsolva, a Kiszedés kötelező be van kapcsolva:

  • Gyártási felhasználás: Készlet kiszedése / mozgatása
  • Összeszerelési felhasználás: Készlet mozgatása
  • Projekt felhasználás: Készlet kiszedése

A Kiszállítás kötelezőbe van kapcsolva, a Kiszedés kötelező be van kapcsolva:

  • Gyártási felhasználás: Raktár kiszedés (kötelező)
  • Összeszerelési felhasználás: Raktár kiszedés (kötelező)
  • Projekt felhasználás: Raktár kiszedés (kötelező)

A Beérkezés kötelező ki van kapcsolva, az Eltárolás kötelező ki van kapcsolva, vagy a Beérkezés kötelező be van kapcsolva, és az Eltárolás kötelező ki van kapcsolva vagy a Beérkezés kötelező be van kapcsolva, és az Eltárolás kötelező be van kapcsolva:

  • i készletrevétel: Nincs raktárkezelés

A Beérkezés kötelező ki van kapcsolva, az Eltárolás kötelező be van kapcsolva:

  • tási készletrevétel: Készlet eltárolása

3.4 Szerkesztés Excelben cikknaplók és raktári munkalapok esetén

Az Excelben történő szerkesztés a cikknaplók és raktári munkalapok oldalain lehetővé teszi, hogy módosítsa a rekordokat az Excelben, majd közzétegye a változásokat a Business Centralban. Amikor megnyitja az Excelt, az Excel kiegészítő panelt láthatja a jobb oldalon.

  • Az Excel a legtöbb szűrőt figyelembe veszi az oldalon, így az Excel munkafüzet majdnem ugyanazokat a rekordokat és oszlopokat tartalmazza.
  • A legfrissebb adatok elérése érdekében válassza a Frissítés lehetőséget az Excel kiegészítő panelen.
  • Ha a rendszerfunkciókhoz konfigurálták a OneDrive-t, az Excel munkafüzet a böngészőben nyílik meg az Excel webes alkalmazás segítségével. Ha nem használja a OneDrive-ot, a munkafüzet letöltődik az eszközére. Innen megnyithatja az Excel asztali alkalmazást vagy az Excel online-t, attól függően, hogy melyik áll rendelkezésére.

Az alábbi oldalakhoz adtuk hozzá az Excelben történő szerkesztés műveletet:

  • Cikkátsorolási napló napló ( page 393)
  • Leltár napló (page 392)
  • Gyártási napló (page 5510)
  • Készletrevételi napló (page 99000823)
  • Felhasználási napló (page 99000846)
  • Igénylési munkalap (page 291)
  • Tervezési munkalap (page 99000852)
  • Raktári cikk napló (page 7324)
  • Raktári átsorolási napló (page 7365)
  • Raktári leltár napló (page 7326)
  • Kiszedési munkalap (page 7345)
  • Eltárolási munkalap (page 7352)
  • Mozgási munkalap (page 7351)
  • Tárhely tartalom (page 7374)

Business-central-Kép-20

3.5 Cikkek azonosítása és nyomonkövetése cikk hivatkozásokkal

A Cikk hivatkozási száma mező most elérhető az alábbi táblázatokban és oldalakon:

  • table 83 “Cikk napló sor”
  • page 40 “Cikk napló”
  • page 392 “Leltár napló”
  • page 393 “Cikkátsorolási napló”
  • page 286 “Ismétlődő cikk napló”
  • page 5803 “Átértékelési napló”
  • page 99000773 “Kapacitás napló”
  • page 99000846 “Felhasználási napló”
  • page 99000823 “Készletrevételi napló”
  • page 99000778 “Ismétlődő kapacitás napló”
  • page 99000850 ” Ismétlődő felhasználási napló”
  • page 99000827 ” Ismétlődő Készletrevételi napló”
  • table 5878 “Leltár rögzítési sor”
  • page 5882 “Leltár rögzítési sorok”
  • page 5881 “Leltár rögzítés sor”
  • table 5876 “Leltár rendelés sor”
  • page 5877 “Leltár rendelés sorok”

Például a Cikkátsorolási naplón most megjelenik a Cikk hivatkozási száma mező, ahogy az alábbi képen látható.

Business-central-Kép-21

Hasonlóképpen, a Leltár rögzítés oldal is megjeleníti a mezőt, ahogy az alábbi képen látható.

Business-central-Kép-22

A keresés csak az üres hivatkozással rendelkező cikk hivatkozásokat mutatja, de a validálás felismeri a vonalkód hivatkozás típust is.

A Cikk hivatkozások oldal a Vevő karton és Szállító karton oldalakról hívható meg, így ezek a mezők automatikusan kitöltődnek.

A cikk hivatkozás táblában megadható egy adott tétel kezdő és befejező dátuma.

  • Kezdő dátum: Megadható, hogy a Cikk hivatkozás csak egy adott dátum után legyen érvényes. Ha azt szeretné megadni, hogy egy cikk hivatkozás csak egy adott időszakban legyen érvényes, adja meg a Befejező dátumot is. Ha üresen hagyja a Kezdő dátum mezőt, az árucikk hivatkozás azonnal érvényes lesz, és érvényben marad a befejező dátumig, vagy amíg törli a sort.
  • Befejező dátum: Adja meg, ha azt szeretné, hogy egy árucikk hivatkozás csak egy adott dátumig legyen érvényes. Ha üresen hagyja a Befejező dátum mezőt, az árucikk hivatkozás addig lesz érvényes, amíg törli a sort.

Business-central-Kép-23

A rendszer az alábbi dátummezőket használja a cikk hivatkozás érvényességének ellenőrzéséhez:

  • Cikk naplók – a Könyvelési dátum mezőt. Ha üres, akkor a Munka dátumát.
  • Leltár rendelés sor – a Könyvelési dátum mezőt. Ha üres, akkor a Munka dátumát.
  • Leltár rögzítési sor – a Rögzítés dátuma mezőt. Ha üres, akkor a Munka dátumát.
  • Beszerzési számla és Beszerzési jóváírás – a Könyvelési dátum mezőt. Ha üres, akkor a Munka dátumát.
  • Beszerzési rendelés – a Rendelés dátuma mezőt. Ha üres, akkor a Munka dátumát.
  • Eladási számla és Eladási jóváírás – a Könyvelési dátum mezőt. Ha üres, akkor a Munka dátumát.
  • Eladási rendelés – a Rendelés dátuma mezőt. Ha üres, akkor a Munka dátumát.

3.6 Készlet számlálás és korrekció folyamatának fejlesztése

Változások vannak a Leltár rendelésben, a Készlet beérkezésben és szállításban, valamint a Készlet módosítás oldalakon.

Leltár rendeléseket és Leltár rögzítéseket használhat a készlet fizikai számlálásához. A Leltár rendelés oldal szervezi az készlet leltározásának feladatait – például raktáranként külön. A Leltár rendelések sorai a cikkekről tartalmaznak információkat.

A Leltár rendelés sorainak létrehozásához általában a Sorok Kiszámítása műveletet használjuk, hogy a jelenlegi készletet soronként jelenítse meg a rendelésen. Szűrők és beállítási lehetőségek segítenek a készletezett cikkek kiválasztásában. Ebben a verzióban hozzáadtunk egy “Tranzakció nélküli cikkek belefoglalása” mezőt a Leltár rendelés és a Leltár napló oldalak összehangolása érdekében.

Business-central-Kép-24

A következő táblázat a különböző kombinációkban elvárt eredményt mutatja.

Cikkek, amelyekből nincs készlet

Tranzakció nélküli cikkek belefoglalása

Rendelésre felvett sorok

Ki

Ki

A választott raktárban megtalálható minden cikkre.

Be

Ki

Minden cikkre, amely nincs készleten, de van tranzakciója a választott raktárban.

Be

Be

Minden cikkre, amely nincs készleten és nincs tranzakciója a választott raktárban.

Cikkhivatkozások a leltár bizonylatokban

Hozzáadtuk a Cikk hivatkozási száma mezőt a Leltár rögzítés soraihoz, ami ad-hoc leltár esetén lehet hasznos.

Business-central-Kép-25

A Cikk hivatkozás mező a Leltár rendelés sorokhoz is hozzáadásra került. Ez hasznos lehet, ha a leltározandó sorok konfigurációs csomagok segítségével Excelből kerülnek importálásra.

Cikkek készletének módosítása

A Készlet módosítása párbeszédpanel akkor hasznos, ha gyorsan be kell állítani egy adott cikk készletét. A nagyobb szervezetek azonban bonyolultabb folyamatot igényelhetnek. Ebben a releaseben a Készlet beállítása oldalon az ún. Allow Inv. Adjustment kapcsolóhoz lett kötve a Készlet módosítása funkció engedélyezése.

Business-central-Kép-26

A Készlet módosítása funkciót többfelhasználós környezetekben is hasznossá tettük.

A tényleges mennyiséget az Új készlet mezőben adhatja meg, amely lehetővé teszi a hibák kijavítását, ha egy másik felhasználó ugyanazzal a cikkel dolgozik, és eladási vagy beszerzési tranzakciót könyvel.

Business-central-Kép-27

A javítások egyszerűbbek, ha készletszállítást és készletbevételezéseket másol.

Használhatja a Javítás jelölőmezőt, ha készletkorrekciós tételt kell könyvelnie. Ha bejelöli a jelölőmezőt, a helyesbítő tétel könyvelésekor a Business Central negatív mennyiséget használ, de megtartja a tételtípust.

Tegyük fel például, hogy készletszállítást könyvel 500-as mennyiséggel, de később kiderül, hogy a tétel helytelen. Visszaforgathatja a mennyiséget készletszállítmány használatával, vagy könyvelhet helyesbítésként megjelölt készletbevételezést. Az első esetben a Business Central negatív helyesbítési tételtípust hoz létre. Korrekció használatakor a tétel pozitív helyesbítés lesz, de negatív mennyiséggel. Bár a teljes forgalom ugyanaz lesz, ha tételtípus szerint futtat elemzést, az eredmények eltérőek lesznek. A második esetben a teljes pozitív helyesbítés nulla lesz.

Ebben a kiadásban a következő kapcsolókkal jobban szabályozhatja, hogy mi és hogyan kerüljön másolásra a különböző dokumentumokba, amely különösen a cikk követés használata mellett hasznos:

  • Copy as correction –  Akkor hasznos, ha egy könyvelt bizonylatot egy azonos típusú új bizonylatba másol – például a Könyvelt készlet bevételezést a Készlet bevételezésbe –, és ellentétes előjelet szeretne. Ne feledje, hogy ha a könyvelt dokumentum már meg van jelölve javításként, a rendszer figyelmen kívül hagyja a beállítást.
  • Cikk követési érték másolása. Adja meg, hogy szeretné-e kitöltetni a cikkkövetési adatokat, például a köteg- vagy sorozatszámot a forrásbizonylatról. Ha a Specify appl. Entry kapcsoló engedélyezve van, a Business Central kitölti az Apply from entry/ Apply to entry mezőket. Ne feledje, hogy a művelet akkor sikeres, ha a céldokumentum előjele ellentétes. Például egy könyvelt készlet bevételezésről egy készlet szállításra, vagy egy könyvelt készletbevételezésről egy helyesbítő készletbevételezésre.

Business-central-Kép-28

Mostantól egyszerűbb törölni azokat a készletszállításokat vagy készletbevételezéseket, amelyek cikkkövetéssel rendelkező sorokat tartalmaznak. Az új működés hasonló a beszerzési és értékesítési dokumentumokban már meglévőhöz, ahol a felhasználók blokkolása helyett egy megerősítést kérő párbeszédpanelt jelenít meg.

3.7 Eladási és termelési rendeléseknél a következő lépés javaslata

A Business Central figyeli a rendeléseken szereplő cikkek készletének állapotát, és ennek megfelelően javasolja a következő lépést.

A Business Central felkínál egy foglalási munkalapot, amely segíthet a beérkező áruk tömeges foglalásában és kiosztásában, így biztos lehet benne, hogy elegendő mennyiség áll rendelkezésre az eladási és termelési rendelésekhez. Az készletfoglalások alapján a Business Central kijelzi a dokumentumokon, hogy milyen következő lépéseket lehet elvégezni. Például jelzi, hogy lehet szállítani egy eladási rendelést, vagy el lehet kezdeni egy projektmunkát, összeszerelést vagy termelési rendelést. A jelzés segít csökkenteni a véletlen részleges szállítások vagy a hiányzó készlet miatti késések kockázatát a termelési és összeszerelési rendelések esetén.

Az új Reserved from stock mező segít megérteni, hogy adott rendelés vagy rendeléssor szállítható vagy felhasználható-e. Sorok esetén a Reserved from stock mező elérhető a FactBoxes-ban.

Business-central-Kép-29

A Reserved from stock mező a következő lehetőségeket kínálja:

  • Teljes: A fennmaradó mennyiség teljesen le van foglalva a rendelkezésre álló készletből.
  • Részleges: A fennmaradó mennyiség részben le van foglalva a rendelkezésre álló készletből.
  • Nincs: A fennmaradó mennyiség egyáltalán nincs lefoglalva, vagy más forrásdokumentumokból, például beszerzési rendelésekből van lefoglalva.

Az egész dokumentum állapotáról szóló információhoz tekintse meg a Rendelés eladási statisztika oldalt, amelyhez hozzáadásra került a Reserved from stock mező.

Business-central-Kép-30

A Reserved from stock mező az alábbi értékek egyikével rendelkezhet:

  • Teljes: Az összes soron Teljesre van állítva.
  • Nincs: Az összes soron Nincsre van állítva.
  • Részleges: Minden más eset.

Azok a dokumentumok, amelyek készen állnak a feldolgozásra, automatikusan áttérnek a következő szakaszba.

Az alábbi kombinációk már rendelkezésre állnak:

  • Az Alapértelmezett mennyiség szállításra beállítása Üresre az Eladás és követelések beállítás oldalon.
  • Az Értékesítési foglalás rendelkezésre álló mennyiségét frissítő Értékesítési foglalás rendelkezésre álló mennyiség jelentés az értékesítési dokumentumokon.
  • A Kötegelt Eladási rendelés könyvelés feladat, amely több dokumentumra futtatható, és csak szállítást vagy számlát is tartalmazhat.

Ugyanezek a kombinációk rendelkezésre állnak a visszáru rendelések és beszerzés foglalás esetén is.

A Reserved from stock mezőt hozzáadtuk az alábbi oldalakhoz és jelentésekhez:

  • A Raktári eltárolás/kiszedés/mozgatás létrehozása
  • A Raktári kiszedés létrehozása
  • A Raktári szállítás létrehozása
  • A Felhasználási naplóról megnyitható Felhasználás kiszámítása
  • A Projektnaplóról megnyitható Fennmaradó felhasználás kiszámítása

Nagy tételszámú készletfoglalások

Mivel a fenti folyamat a foglalásoktól függ, létrehoztunk egy új Foglalási munkalap/Reservation Worksheet oldalt, amely segíthet a tömeges foglalásban.

Business-central-Kép-31

Válassza ki a Get Demand műveletet, és adja meg, hogy milyen jellegű keresletet tervez foglalni a rendelkezésre álló készletből.

A kérési oldalon szűrőket is megadhat, pl. Dátumokat,árucsoportokat. Különböző célokra különböző batch is létrehozható. Például hetente dolgozhatja fel a termelési rendeléseket, de naponta az eladási rendeléseket.

Miután importálta a foglalható keresletet, futtathatja a kiosztást az Allocate művelettel. Használhatja az alapértelmezett kiosztási szabályokat vagy azok kombinációit.

Business-central-Kép-32

Az alábbiak az alapértelmezett szabályok:

  • Alap (konfliktusok nélkül) – Csak akkor osztja ki a készletet a keresletnek, ha nincsenek konfliktusok, és a kereslet teljes mértékben lefedhető.
  • Egyenlő – Egyenlően osztja el a rendelkezésre álló készletet a kereslet között. Szerkesztheti a javasolt kiosztást, a Részletek és a Statisztika FactBox-ok segíthetnek a döntéshozatalban. Amikor befejezte, válassza a Foglalás készítése/Make reservation műveletet, és foglalja le az összes olyan sort, ahol az Accept/Elfogadás be van kapcsolva.

Megadhatja továbbá a foglalni kívánt forrásdokumentumok típusát. Például először feldolgozhatja az eladási rendeléseket, majd később a termelési rendeléseket.

Business-central-Kép-33

3.8 Eladási és beszerzési dokumentumok dokumentum- és könyvelési dátumainak szinkronizálása

Az eladási és beszerzési dokumentumok dokumentum- és könyvelési dátumainak szinkronizálási vagy leválasztási lehetősége javítja a pénzügyi pontosságot és az üzleti rugalmasságot.

  • A Dokumentum dátumának azonosnak kell lennie az ügyfélnek elküldött eladási számlán vagy a beszállítótól kapott beszerzési számlán szereplő dátummal, hogy a Business Central helyesen számíthassa ki a díjakat és a fizetendő összeget.
  • A Könyvelési dátum azt mutatja, hogy mikor dolgozták fel a dokumentumot a Business Centralban. Sok könyvelési szabvány és előírás előírja, hogy a vállalkozások pontosan rögzítsék és jelentsék a pénzügyi tranzakciókat azok bekövetkezési dátuma alapján.

A vállalkozás folyamataitól függően ezek a dátumok nem feltétlenül azonosak. A Link Doc.Date to Posting Date beállítás az Eladás és Követelés beállítása és Beszerzés és kötelezettségek beállítása oldalakon lehetővé teszi, hogy az eladási és beszerzési folyamatokat megfelelően konfigurálja.

Business-central-Kép-34

A beállításnak nincs hatása az Eladási napló és Beszerzési napló oldalakra.

A korábbi verziókban a közzétételi dátum módosítása mindig frissítette a dokumentum dátumát. Most egyszerűen kikapcsolhatja az új beállítást. Az új környezetekben a kapcsoló alapértelmezés szerint ki van kapcsolva. Ha frissít egy könyvelési dátumot, az nem érinti a dokumentum dátumát. A meglévő ügyfelek folyamatainak biztosítása érdekében a Dokumentum dátumának összekapcsolása a Könyvelési dátummal kapcsoló a frissítéskor be van kapcsolva.

3.9 A raktárakat és készletet érintő fejlesztések

Raktári dolgozók létrehozása tesztelés és presales esetén

Minden olyan felhasználót, aki raktári tevékenységeket végez, be kell állítani raktári alkalmazottként. Tesztelési vagy presales tevékenységek során előfordulhat, hogy hiányzik ez a beállítás. Most már a Business Central megvizsgálja, hogy a felhasználónak megfelelő engedélyei vannak-e, és ha igen, akkor javasolja a raktári alkalmazott létrehozását anélkül, hogy megszakítaná a folyamatban lévő műveletet.

Business-central-Kép-35

Az raktári alkalmazottak oldal szűrve van a jelenlegi felhasználóra, így a User ID mező automatikusan kitöltődik. Azoknak a felhasználóknak, akiknek nincs engedélyük raktári alkalmazottakat létrehozni, a működés változatlan marad.

Cikknapló sorok létrehozása Raktárhely tartalom alapján

A cikknapló oldalon használhatja a Get Bin Content  műveletet, majd megadhat szűrőket a tárhelyek tartalmának kiszámításához és az alapján létrehozhat egy sort minden tárhelyhez. A sor tartalmazza a tárhely információt, cikkszámot és a mennyiséget.

Business-central-Kép-36

A cikk sablonok minden mezőjét figyelembe vesszük, amikor katalógus cikkeket konvertálunk

A katalógus cikkeket nem kezeli a Business Central addig, amíg értékesítésre nem kerülnek. Amikor a katalógus cikk valamilyen rendelésre rákerül és átalakul normál cikké, akkor ebben a kiadásban már lehetőség van a sablonok használatára.

Figyelmeztetést kap, ha a Mennyiség (alap) hiányzik a cik-követési sorokon

Ha bezárja Cikk-követés oldalt, és egy vagy több soron meg van adva adagszám vagy sorozatszám, de a Mennyiség (alap) nincs megadva, figyelmeztető üzenet tájékoztatja arról, hogy ezeket a sorokat elveszíti.

Raktárhelyek megnevezése

Most már a Raktárhelyek megnevezéseihez hozzáférhet a keresésekben anélkül, hogy meg kellene nyitnia a teljes listát.

Business-central-Kép-37

A könyvelési előnézet most már elérhető olyan raktári bevételezésekhez és a raktári szállításokhoz is, amelyek több forrásdokumentumot tartalmaznak

A könyvelési előnézet művelet segít elkerülni a hibákat azzal, hogy lehetőséget ad arra, hogy áttekintse, milyen tételeket hoz létre, amikor könyveléseket vagy dokumentumokat ad fel, és szükség esetén javíthatja azokat.

A BOM szétbontása most már elérhető az átadási rendeléseken

Az értékesítési és beszerzési dokumentumokon kívül most már az átadási rendeléseken is használhatja a speciális funkciót, amely kicseréli BOM sort a komponensek új soraira. Az eredeti BOM sorában az összes mező törlésre kerül a Megnevezés kivételével.

Business-central-Kép-38

3.10 Használhatja az irányított kiszedési és eltárolási javaslatokat az egyszerű raktárak esetében is

Az alap raktárbeállításokhoz is elérhetők olyan haladó konfigurációk, amelyek korábban csak az irányított kiszedést és eltárolást használó raktárakban volt lehetséges.

A Business Central a következő beállítások alapján javasolja a legmegfelelőbb tárhelyet adott cikkekhez:

  • A raktárhoz beállított eltárolási sablon.
  • Raktárhelyek prioritása.
  • A fix tárhelyekre megadott minimális és maximális mennyiségek.

Business-central-Kép-39

Eltárolási sablon

Beállíthat eltárolási sablonokat, hogy irányítsa, hogyan helyezze el a cikkeket a raktárakban. A kiválasztási sablonok különösen hasznosak, ha a cikkeknek speciális tárolási követelményei vannak.

Business-central-Kép-40

A Business Central olyan tárhelyet talál, amely megfelel a raktárra, cikkre, vagy készletegységre beállított követelményeknek. Ha nem talál olyan tárhelyet, akkor a második sor követelményeinek megfelelő tárolót keres, és így tovább. Ha több tárhely is megfelel a kiválasztási sablon kritériumainak, a Business Central a legmagasabb prioritású tárhelyet használja. Ha a kiválasztási sablon kritériumai és a tárhelyek prioritása is azonos, a Business Central a legmagasabb tárhelykódot javasolja.

Fenti funkció használatba vételéhez az Eltárolás mezőcsoportban a Put-away Bin Policy mezőt Put-Away Template-re kell állítani, amely Kötelező raktárhely beállítású raktárak esetén szerkeszthető.

A sablonokat a Business Central a raktári eltárolás és készleteltárolás műveleteknél veszi figyelembe, a raktári bevétek nem támogatottak.

A Default bin/alapértelmezett tárhely beállítás esetén a Business Central az eredeti működést követi.

Mivel az irányított kiszedés és eltárolást nem használó raktárakban nincs alternatív mértékegység használat,  a „Mértékegység egyezőséget keres” mezőt itt figyelmen kívül hagyjuk.

A Mindig legyen eltárolási sor beállítás meghatározza, hogyan kezelje a helyzeteket, amikor a Business Central nem talál megfelelő tárhelyet. Ha engedélyezve van, mindig létrehoz egy sort, és lehetővé teszi a raktári dolgozónak, hogy kézzel válasszon egy tárolót.

Ha alapértelmezett tárhely elvet használ, a Business Central figyelmen kívül hagyhatja az Mindig legyen eltárolási sor beállítást. A Business Central automatikusan az elsőként használt tárhelyet teszi az alapértelmezetté, ami azt jelenti, hogy amikor egy beérkezést könyvelnek, a beérkezési tárhely válik az alapértelmezetté. Néhányan azt várhatnák, hogy ebben az esetben a rendszer üres tárhelyekkel hoz létre kiválasztási sorokat, de mi úgy döntöttünk, hogy megtartjuk a korábban elérhető logikát, amely kód alapján választott ki egy tárolót.

Raktárhely priorizálás

A Business Central azt javasolja, hogy a legmagasabb prioritású tárhelyről szedjen ki elsőként.

Business-central-Kép-41

A funkció használatba vételéhez a Pick Bin Policy mezőt Bin ranking-re kell állítani. Az eredeti működés pedig a Default Bin/Alapértelmezett tárhely beállításával érhető el.

Az Mindig legyen kiszedési sor jelzőt is használhatja, hogy meghatározza, hogyan kezelje a helyzeteket, amikor a Business Central nem találja a megfelelő tárhelyet. Ha engedélyezve van, a Business Central létrehoz egy sort, és lehetővé teszi a raktári dolgozónak, hogy kézzel válasszon egy tárhelyet.

  1. 4. Jogszabályok

4.1 Le nem vonható, részben levonható áfa kezelése

A Business Central új funkciója lehetővé teszi a felhasználó számára a le nem vonható és részben levonható áfa számolását. Az új funkció révén beállíthatjuk az áfát úgy, hogy bizonyos feltételek teljesülése esetén ne vonja le a beszerzéshez kapcsolódó áfát:

  • A vásárolt áruk vagy szolgáltatások típusa alapján, ha az áfa törvény szerint részben vagy egészben nem vonható le a termékre/szolgáltatásra.
  • Részarányban levonható ÁFA. Az áfa arányosítása az áfás értékesítés és az összes művelet arányának megfelelően történik, ezt az arányt meghaladó áfa nem vonható le.

Ennek alkalmazásához aktiválni kell a funkciót az ÁFA beállítása lapon, azonban fontos megjegyezni, hogy a funkciót a bekapcsolás után nem lehet többé kikapcsolni, erre egy üzenet is figyelmeztet.

Business-central-Kép-42

Ezután ezen az oldalon lehetőségünk van beállítani, hogy milyen költségekre szeretnénk alkalmazni a funkciót:

  • Cikkek
  • Befektetett eszközök
  • Projektek

A felületen még egy boolean típusú mező elérhető, amelynek állításával tudjuk szabályozni, hogy a nem levonható áfa rész megjelenjen-e a dokumentumainkon.

Business-central-Kép-43

Ezután innen van lehetőség elnavigálni az Áfa könyvelési csoportok segítségével az Áfakönyvelési mátrix beállítása felületre.

Itt minden egyes Áfa- ügyletkönyvelési csoport esetében külön-külön tudjuk engedélyezni a nem levonható áfa használatát, vagy akár új könyvelési csoportot is létrehozhatunk a nem levonható áfa kezelésére. A nem levonható áfa % mező segítségével pedig beállíthatjuk, hogy az összeg hány százaléka nem levonható, ha ez a teljes összeg ide 100 értéket kell megadnunk. Lehetőségünk van számlaosztály meghatározására is, a mező üresen hagyásával pedig az alapértelmezett számlára fog könyvelni a rendszer.

A bizonylat könyvelése előtt a statisztikában elérhetőek az áfára vonatkozó részletek is. Mielőtt beszerzési számlát könyvelünk a főkönyvi és áfatételeken is tudjuk ellenőrizni könyvelésünket. A le nem vonható áfa működik a fordított áfával is.

 

Megosztás

Ossza meg az oldalt, az alábbi csatornákon keresztül!

További bejegyzések