Milyen újdonságokat tartalmaz a Business Central 2024 tavaszi frissítése?

A megszokott módon, a (felhő alapú) Business Central felhasználók ismét felfedezhetik a tavaszi frissítési hullám legújabb funkcióit. Szerettünk volna ehhez egy kis segítséget adni, ezért összegyűjtöttük a legérdekesebb és leghasznosabb új funkciókat. A listánk a következő nagyobb témákat tartalmazza:

  1. Felhasználói élmény
  2. Copilot and AI innovation
  3. Alkalmazás
  4. Jogszabályok
  5. Fejlesztés
  6. Irányítás és igazgatás

1. Felhasználói élmény

Fogd és vidd használata több fájl esetében

A fogd és vidd funkcionalitása több fájl csatolása esetén a Business Centralban megkönnyíti a fájlok menedzselését. Ez a funkció azoknak a felhazsnálóknak kedvez, akik több fájllal dolgoznak, és hozzáadott értéket ad a szervezetek számára, hogy javítsa az adatok szervezését és hozzáférését. Kényelmesen beilleszthet egyszerre több fájlt, és csatolhatja azokat a Business Central rekordjaihoz. Válasszon ki több fájlt, majd húzza őket a megfelelő helyre. Ez a fejlesztés különösen előnyös, ha gyakran dolgozik több fájllal, és ezeket egy adott rekordhoz kell társítania. A több fájl egyidejű csatolásának lehetősége szükségtelenné teszi a fájlok manuális, egyenkénti feltöltését, ami hatékonyabb és felhasználóbarátabb élményt biztosít.

Business-central-wave-1-2024-1-1

Oldalak megnyitása, amelyek platform hibát okozó mezőt tartalmaznak

Megkönnyítjük és segítséget biztosítunk abban az esetben, ha valami nem megfelelően működik a Business Centralban. A hiba üzenetek elvégezhető műveleteket biztosítanak, melyek elvezetnek a megfelelő oldalra, vagy az oldal adott mezőjére irányítanak. Így gyorsan eltudja hárítani a problémát.

Javítottuk a felhasználói élményt azáltal, hogy könnyebbé tettük a platformból származó hibák megértését, megkeresését és megoldását. Korábban, amikor hiba történt, manuálisan kellett felkeresni a megfelelő oldalt vagy felületet a probléma megoldásához.

A Business Central platform által generált hibaüzenetek könnyebben olvashatók és értelmezhetők, mivel már nem tartalmaznak mezőneveket. Az üzenetek azonban a Részletes hibaüzenet részben továbbra is tartalmazzák a teljes műszaki részletekhez kapcsolódó információkat és a mező neveket is. A technikai információk eléréséhez válassza a Részletek másolása ikont a soron belüli érvényesítési hibáknál vagy hibaüzenetben.

Business-central-wave-1-2024-1.2

A hibaüzenetekkel kapcsolatos műveletek közvetlenül a hibát okozó mezőt tartalmazó oldalra vezetnek, így nem kell időt szánnia arra, hogy önállóan megtalálja őket. Csak válassza ki a hibaüzenetben szereplő műveletet, és a Business Central a megfelelő helyre irányítja a hiba elhárításához.

Ha Ön fejlesztő, amikor használja a TestField metódust, és nem adja át az ErrorInfo objektumot, a Business Central automatikusan létrehozza a hivatkozást egy oldalra, ahol a felhasználó kijavíthatja a problémát. A Business Central először megkapja a rekord keresési vagy részletező oldalát, majd megkeresi a “card” oldalt vagy keresési oldalt, és hozzáad egy navigációs hivatkozást ahhoz a card oldalhoz.

A Business Central a következő esetekben nem hoz létre hivatkozást:

  • Ha a hiba az éppen megnyitott oldalon található.
  • Ha a felhasználónak nincs engedélye a mögöttes rekord módosítására.

Hiba részleteinek megosztása, hogy segítséget kapjunk egy másik felhasználótól

Az együttműködés elősegítésével és tudás megosztással, lehetővé tesszük a csapatoknak a sokkal hatékonyabb és effektívebb együttműködést. Használhatja a kollégái vagy a téma szakértőinek hozzáértését az akadályok leküzdéséhez és az állásidő minimalizálásához. A hiba részleteinek megosztása a Business Centralban javítja az együttműködést és a problémamegoldó képességeket.

Amikor elakad egy hibában, ön egyszerűen és gyorsan megtudja osztani a hibához tartozó részletes információt a kollégáival, szakértőkkel vagy más kollégákkal egyaránt, hogy segítséget kaphasson a probléma megoldásához.

A részletező tartalmazza a hiba üzenetet, hiba kódot és más egyéb információkat, ami segítségére lehet egy hibaelhárítása során. A hiba részleteinek megosztásával ön hatékonyan tud kommunikálni a konkrét kérdés körről. Ez segíti az ön kollégáit abban, hogy megfelelő támogatást és iránymutatást tudjanak adni.

Ön kitudja másolni a részleteket a megosztás inkont használva a soron belüli érvényesítési párbeszédablakban vagy a Hiba részleteinek másolásával menü hibaablakban.

  • Soron belüli hiba

Business-central-wave-1-2024-1.3

  • Hiba párbeszédpanel

Business-central-wave-1-2024-1.4

Ezen felül a hibaüzenetek másolásával a Microsoft Teamsen keresztül is megoszthatja a részleteket a Részletek megosztása Teamsen lehetőséget választva:

  • Másolja a hiba részleteit
  • Nyissa meg a Részletek megosztása lenyíló ablakot
  • Válassza a Részletek megosztása Teams-en; itt tudja beilleszteni a másolt hibát részletező információkat és megadhatjak, hogy pontosan kivel is szeretné ezt Teams-en keresztül megosztani. A Business Central készíteni fog egy linket az oldalhoz

Business-central-wave-1-2024-1.5

Választhatja továbbá a részletek megosztását email-en keresztül a Részletek megosztása email-en keresztül lehetőséggel a következő lépéseket megtéve:

  • Másolja a hiba részleteit
  • Nyissa meg az alapértelmezett e-mail-szerkesztőt, ahová beillesztheti a kimásolt hibaadatokat, és megadhatja, hogy kitől szeretne segítséget kérni. A Business Central egy hivatkozást is hozzáad ahhoz az oldalhoz, ahol a hibát tapasztalta, hogy megkönnyítse a hibaelhárítást.

Business-central-wave-1-2024-1.6

2. Copilot and AI innovation

Hozza létre gyorsabban a termékinformációkat a Copilot segítségével

A gyorsan változó üzleti világban a vállalatoknak gyakran kell fejleszteniük az általuk értékesített termékportfóliót. Legyen szó néhány új termékről, a meglévő termékek módosításáról, vagy teljesen új termékcsaládokról és kategóriákról. Azonban a termékinformációk létrehozása és kezelése gyakran időigényes munka. A Business Central új Copilot funkciója jelentősen csökkentheti ezt az erőfeszítést, és felgyorsíthatja az új termékek piacra kerülésének idejét, hogy cégük könnyedén és gyorsan alkalmazkodhasson a vásárlói igényekhez. A Copilot a Microsoft mesterséges intelligencia-alapú munkaasszisztense, amely fokozza a kreativitást és javítja a Business Central felhasználóinak termelékenységét.

Mivel a Business Central termékinformációi több táblában vannak elosztva, ezeknek az információknak a létrehozása és kezelése idő és figyelem-igényes feladat lehet. Az erőfeszítés magában foglalja az információk keresését a meglévő elemek alapján, az értékek beillesztését és annak biztosítását, hogy az új termék készen álljon a különböző tranzakciókra. A változatok, dimenziók, mértékegységek és egyéb cikkekkel kapcsolatos információk létrehozása szintén időt vesz igénybe és lassítja a piaci felkészültségét.

A Copilot segítheti Önt a cikkekkel kapcsolatos információk létrehozásában a hasonló cikkek alapján. Például a Copilot a következő tételekkel kapcsolatos információkat javasol:

  • Változatok
  • Mértékegységek
  • Cikkhelyettesítési tételek
  • Dimenziók

Business-central-wave-1-2024-2-1

Cikkhelyettesítési tételek oldal, az új AI alapú Copilot segéd-funkciógombbal

Egy új cikk felvételekor Copilot a releváns adatok felajánlásával segítséget nyújt, ha rendelkezik a hozzá kapcsolódó információkat tartalmazó oldalakkal. Az AI segítségével a Copilot hasonló termékeket (cikkeket) talál, és további hasznos adatokat javasol a kapcsolódó táblázatokhoz.

Ez a támogatás nemcsak a termék létrehozásához szükséges időt csökkenti, hanem azt is biztosítja, hogy termékei minden eddiginél gyorsabban készek legyenek a tranzakciókra.

E-dokumentumok hozzárendelése a beszerzési rendelési sorokhoz a Copilot segítségével

A beszerzési folyamatok digitalizálódásával az e-dokumentumok funkciója a Business Centralban kulcsfontosságú szerepet játszik a beszállítói számlák fogadásának és feldolgozásának automatizálásában. A Copilot segít ebben a folyamatban a beszállítói számlák és a beszerzési rendelések sorainak intelligens párosításával. Így csökkentheti az időigényes feladatokat, amelyek általában kiterjedt keresést és adatbevitelt foglalnak magukban. Az előnyt az is fokozza, hogy a beszállítói számlák gyakran nem pontosan illeszkednek a beszerzési rendelésekhez, ezekben az esetekben is a Copilot kimagasló eredményességgel képes a megfelelő beszerzési rendelések azonosítására.

Banki egyeztetés a Copilottal a Business Centralban

Sor szervezet importálja a bankkivonatokat és egyeztetik a tranzakciókat a bankkönyv bejegyzéseivel, biztosítva, hogy az összes tranzakció elszámolásra került. Míg a Business Central már csökkenti az erőfeszítést szabályalapú tranzakció-egyeztetésen keresztül, a fennmaradó munka (az egyeztetetlen tranzakciók rendszeres feldolgozása és párosítása) továbbra is nehézkes, gyorsan felhalmozódik, így elvesztegetett munkanapokhoz vezet. A Copilot csökkenti a könyvelési erőfeszítést azzal, hogy intelligens algoritmusát használva még több tranzakciót egyeztet, valamint javasolja a G/L számlákat a fennmaradó tranzakciók közzétételére.

A banki számla egyeztetési funkciója a Business Centralban az alábbiakkal lett kibővítve:

  • AI által támogatott tranzakció-egyeztetés, amely kiegészíti a szabályalapú egyeztetést, és tovább csökkenti a fennmaradó egyeztetetlen tranzakciókat, amelyek áttekintést igényelnek.
  • AI által támogatott G/L számla javaslatok, ahol a Copilot javasolja a legvalószínűbb könyvelési számlát a fennmaradó tranzakciók közzétételére, és lehetőséget kínál egy adott tranzakció leírásának megjegyzésére a következő egyeztetéshez.

Így ha banki egyeztetésről van szó, a Copilot értékes szövetségesként jelenik meg, automatizálva és irányítva a felhasználókat a folyamat során.

A gépi tanulás és mesterséges intelligencia kihasználásával a Copilot proaktív segítséget kínál a következő kulcsfontosságú funkciókkal:

  • A mintafelismerés felhasználásával a Copilot automatikusan egyezteti a tranzakciókat a cég nyilvántartásai és a bankkivonatok között.
  • A eszköz javasolja a lehetséges egyeztetéseket az egyeztetetlen tranzakciókhoz, csökkentve a kézi erőfeszítést, és felgyorsítva az egyeztetési folyamatot.
  • A Copilot tanul a felhasználói viselkedéstől, idővel növelve a pontosságot azáltal, hogy alkalmazkodik a szervezet egyedi tranzakciós mintáihoz.

Business-central-wave-1-2024-2.2

A Bankszámla-egyeztetésnél megjelent az új „Reconcile with Copilot” (Egyeztetés Copilot-tal). Erre kattintva a rendszer először lefuttatja az automatikus párosítást, mely egyszerűbb szabályok alapján összepárosít egyes sorokat. Majd a fennmaradó sorokat a Copilot is megkísérli összepárosítani a megfelelő bankszámlatételekkel.

Business-central-wave-1-2024-2.3

Látható, hogy ebben a példában az automata párosító egy sort azonosított be, míg a Copliot a további 3 sort is felismerte. Így a bankkivonatunk minden sorát sikerült egyeztetni a bakszámla tételekkel.

A Copilot több funkciója jelenleg csak angol nyelven érhető el. Győződjön meg arról, hogy felhasználói nyelve angolra van állítva a Saját beállításokban.

Az AI által generált tartalom helytelen is lehet, a Microsoft nem vállal felelősséget.

Értékesítéshez kapcsolódó sorok egyszerű létrehozása a Copilot segítségével

A Copilot bevezetése a Business Centralban jelentősen továbbfejleszti az értékesítéshez kapcsolódó bizonylati folyamatokat is. Felgyorsítja az értékesítési dokumentumok létrehozását, és minimalizálja az ismétlődő feladatokra, a keresésekre fordított időt.

Képes arra, hogy különféle beviteli módokat befogadjon, megértse a bevitt adatot, és felhasználja azt az értékesítési sorok létrehozásakor.

A következő bizonylatok esetében segít a bizonylatsorok létrehozásában:

  • Értékesítési árajánlat (Sales Quotes)
  • Vevői rendelés (Sales Order)
  • Eladási számla (Sales invoices)

Beviteli módok:

A Copilot különféle beviteli módokat képes elfogadni:

  • szabad szöveget
  • fájlokat
  • előre beépített beviteli javaslatokat

Ez a rugalmasság lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a számukra legkényelmesebb módon kommunikáljanak a rendszerrel.

Intelligens feldolgozás

A bevitt adatokat értelmezi a Copilot, és azokat felhasználva ajánlatot tesz a sorok lehetséges adattartalmára vonatkozóan. Ezáltal a kézi adatbevitelt akár teljesen el is lehet kerülni, csökkentve ezzel a lehetséges hibák előfordulását és az adatbevitelre fordított időt.

Ezenfelül képes arra is, hogy sorokat javasoljon a  bizonylat adott vevőjéhez kapcsolódó korábbi értékesítési adatok és az értékesítés gyakoriság alapján.

A bizonylatsorok menüjében a Manage -> Suggesti sales lines opcióval érhető el ez a funkció.

Business-central-wave-1-2024-2.4

Két módon vihetünk fel adatot

  1. Megadjuk listában a cikekket és az árakat, amit a bizonylatra rögzíteni szeretnénk
  2. Hivatkozhatunk egy dokumentumra, ahonnan az adatokat át szeretnénk venni

Business-central-wave-1-2024-2.5

Business-central-wave-1-2024-2.6

Korábbi dokumentum adatainak másolása:

Business-central-wave-1-2024-2.7

Business-central-wave-1-2024-2.8

Szabad szöveg használata:

Business-central-wave-1-2024-2.9

Business-central-wave-1-2024-2.10

E-mail adatainak beolvasása: az e-mail szövegét bemásoljuk leírásként

Business-central-wave-1-2024-2.11

Business-central-wave-1-2024-2.12

Ez a fajta AI segítség csak cikekk felvitele esetén működik, egyéb lehetőségekre nem. (Pl.  Erőforrások, Főkönyvi számok, Befektetett eszközök, stb.)

Power Automate folyamatok felépítése AI sablonok segítségével

  • Ez a funkció egy mesterséges intelligencia-alapú munkaasszisztens, amely fellendíti a kreativitást és javítja a termelékenységet a kis- és közepes méretű szervezetek számára.
  • A Power Automate Copilot segítségével ez a folyamat sokkal gördülékenyebb, mivel a folyamatok csak a felhasználó nyelvi bevitele alapján építhetők fel.
  • Ez a funkció a Power Automate Copilotot integrálja a Business Centralba.
  • A Power Automate nyílt végű és társalgási élményt tesz lehetővé a Business Central adatait használó folyamatok létrehozása közben. Kérdéseket tehetünk fel, és segítséget kérhetünk ezen folyamatok javításához és megváltoztatásához.
  • A 2024 Wave 1-ben ez a funkció angol nyelven és Power Automate USA környezetekben érhető el.
  • Az előnézeti módban ez a funkció csak angol nyelven érhető el.
  • Ez a funkció gyártásra kész előnézetként elérhető éles és sandbox környezetekben, Kanada kivételével bármely országban. A gyártásra kész előnézetekre további használati feltételek vonatkoznak.
  • Power Automate folyamatok felépítése
  • Ezt a funkciót engedélyezni kell a Funkciókezelésben.

Első lépés:

Business-central-wave-1-2024-2.13

Az alábbi felületen lehet leírni, mit szeretnénk elérni a Flow során. Néhány előre megszerkesztett, gyakran használt kifejezések is kiválaszthatóak. A szövegbevitel alapján dinamikusan változik a felajánlott szövegrész.

Business-central-wave-1-2024-2.14

Ezt követően a Power Automate javaslatot tesz a megvalósításra:

Business-central-wave-1-2024-2.15

Áttekinti, hogy a funkció megvalósításához milyen jogosultságokra van szükség:

Business-central-wave-1-2024-2.16

A Flow létrehozásához meg kell még adnunk néhány adatot:

Business-central-wave-1-2024-2.17

Itt tekinthetjük át az új folyamat részleteit:

Business-central-wave-1-2024-2.18

További paramétereket is beállíthatunk, melyek a Power Automate kialakítása során nem voltak kötelezőek

Business-central-wave-1-2024-2.19

3. Alkalmazás

Projektek archiválása

Megjelenik a beszerzés és eladás oldalon már ismert archiválási funkció a projektek esetében is. A Business Central 2024 tavaszi frissítésével elérhetővé válik a projekt archiválás paraméterezése a rendszerben. Az automatikus archiválás lehetőségével elérhetővé válik, hogy

  • a dokumentum státuszának változtatásakor, törlésekor;
  • nyomtatáskor, letöltéskor, email küldésekor,
  • vagy számla könyvelésekor

a dokumentumról egy archív változatot hozzon létre a rendszer.

Ezek beállítására a Projekt beállítás oldalon lesz lehetőség az Archiválás gyorslapon.

Business-central-wave-1-2024-3.1

A beállításnál 3 lehetőség közül választhatunk:

Never (Soha)Nem archiválja a projekteket automatikusan. Manuális archiválásra van lehetőség az „Archive Document” funkció használatával, ha szükséges.
Question (Kérdés)Ha a korábban említett események bekövetkeznek, választható a projekt archiválásának lehetősége.
Always (Mindig)Ha a korábban említett események bekövetkeznek automatikusan megtörténik az archiválás.

 

A Kérdés lehetőség egy felugró ablakban jelenik meg:

Business-central-wave-1-2024-3.2

A Projektkartonon pedig a Műveletek à Funkciók à „Archive Project” funkciók segítségével érhető el.

Business-central-wave-1-2024-3.3

Az archivált projekteket pedig az „Project Archives” oldalon érhetőek el. Innen lehetőség van a „Restore” funkcióval a projekt előző verziójának visszaállítására, ameddig az eredeti projekt még létezik és még nem volt könyvelve.

Korlátok:

  • A Statisztika nem elérhető az Archivált Projekteken
  • A dimenziók nem tárolódnak az archívumban, és nem állíthatók vissza. A projekt visszaállításakor a Business Centralban beállított alapértelmezett dimenziókat fogja használni.

Projekt és szerviz használhatóságának javítása

A Projekt és Szerviz modul hatékonyságának növelése történt számos területen. Például a forrás bizonylatok automatikus megjelenítésével csökkentenék az adminisztrációs időt, és csökkentének a hibák lehetőségét.

A PowerBI-t és Projekt részleteket mutató FactBox-ok váltak elérhetővé a projektlistán, ennek segítségével már a listából megnyitás nélkül érhetőek el az adott projekt részletei.

Business-central-wave-1-2024-3.4

Továbbá a Cikk hivatkozások elérhetővé válnak a következő táblákban és oldalakon:

  • table 5902 Service Line
  • page 5934 Service Invoice Subform
  • page 5936 Service Credit Memo Subform
  • page 5906 Service Item Worksheet
  • page 5905 Service Lines

Annak érdekében, hogy könnyeben áttekinthető legyen a Szerviz modul, több oszlopot lehetséges megjeleníteni a szerviz bizonylatokon.

  • Ajánlat szám: megjeleníthetővé válik a például a könyvelt szerviz számlákon és jóváírásokon
  • Számlázási név (Bill-to-Name) és Eladási név (Sell-to-Name): elérhetővé válik a szerviz szerződések listájában
  • Külső bizonylatszám: megjelenik a szerviz bizonylatokon, szervizrendeléseken, jóváírásokon, ajánlatokon, könyvelt szerviz számlákon, szállításokon, jóváírásokon és a szerviz tételeken. Ez az adat pedig öröklődik a főkönyvi tételekre is.

A Külsőbizonylatszám és Referencia szám kihelyezhető lesz a projekt listában is.

Szervizszámla kiküldési szabályzat határozható meg a különböző felhasználóknak

Az előző wave-ben megjelent beszerzésre és eladásra vonatkozó számla könyvelési házirend elérhetővé válik a szerviz dokumentumok esetében is.

Business-central-wave-1-2024-3.5

Ettől a wave-től kezdve a szerviz számlák esetében is választhatunk az Engedélyezett, Tiltott és Kötelező szabályok közül.

Engedélyezett (Alapértelmezett): megtartja az eddigi működést a felhasználó választhat szállítás, számlá és szállítás és számla opciók közül.

Tiltott: megtiltja a felhasználóknak a számla könyvelését, csak a szállítás opció elérhető.

Kötelező: a szállítás és a számla csak együtt könyvelhető, nincs lehetőség külön könyvelésre.

A beállítás a következő dokumentumokra van hatással:

  • Szervizrendelések
  • Raktári szállítások
  • Szervizszámlák
  • Szerviz jóváírások

Például Kötelező beállítás esetén a következő üzenet jelenik meg:

Business-central-wave-1-2024-3.6

Tiltott beállítás esetén pedig a következő hibaüzenetet kapjuk, ha könyvelnénk a számlát:

Business-central-wave-1-2024-3.7

Definiálható alapértelmezett raktár a projekthez vagy projektfázishoz

Csökkentse az adatbevitelre fordított időt, és koncentráljon inkább az alapvető feladatokra, ha a Projekt kartonon lehetőség lesz megadni a projektek alapértelmezett raktárát és raktárhelyét. Amikor projekttervezési sorokat és projektnaplósorokat hoz létre a projekthez, az alapértelmezett raktár és raktárhely automatikusan megjelenik az adott tételen. Természetesen ez bármikor manuálisan szerkeszthető marad.

Projekt karton:

Business-central-wave-1-2024-3.8

Cikkek és változatok blokkolása a szerviz tranzakciókon

Az új funkció lehetőséget biztosít a cikkek, cikk változatok és szervizcikkek használatának korlátozására a szerviz modulhoz tartozó tranzakciókon, mint például szerviz szerződések, szerviz rendelések és szervizszámlák. Ez a funkció hasznos lehet, ha korlátozni szeretnék a cikkek használatát szervizcélokra, például, ha cikk karton még nem került ellenőrzésre, megszűnt rá a támogatás vagy a szerződéses megállapodás így rendelkezik.

A funkció részletei:

Cikkek és cikkváltozatok:

A cikk kartonon és változatokon megjelent egy új paraméterezési lehetőség Szerviz zárolva (Service Blocked) néven. A cikksablonok szintén előre definiálható az érték, ebben az esetben pedig a sablonból létrehozott cikkek esetén az érték öröklődik az újonnan létrehozott cikkekre.

Business-central-wave-1-2024-3.9

Ha a kapcsoló aktív a következő oldalakon nem lehet kiválasztani az adott tételeket

  • Szervizsorok (kivéve jóváírásokon, ahol figyelmeztető üzenet jelenik meg, hogy a cikk státusza időközben megváltozott)
  • Szervizcikkek
  • Szerviz szerződés sorok
  • Standard szervizsorok

Ha manuálisan írják be a cikk vagy változatkódot a rendszer hibaüzenetet küldd, miszerint:

Business-central-wave-1-2024-3.10

Szervizcikkek

Ahhoz, hogy szervizcikkek használatát is tudjuk korlátozni a szerviz modul tranzakciók esetén, külön beállításokra van szükség a szervizcikk-kartonon. Itt egy választható mező jelent meg, ahol (üres), szervizszerződés és minden opciók közül választhatunk.

Business-central-wave-1-2024-3.11

Szervizszerződés (Service Contract): opció a kiválasztás lehetőségét tiltja a szervizszerződésen és a szervizszerződés ajánlaton, de a szervizrendeléseken és más szerviz bizonylatokon nem.

Minden (All): opció a kiválasztás lehetőségét tiltja a szervizszerződésen, a szervizszerződés ajánlaton, a szervizrendeléseken és egyéb bizonylatokon.

Továbbá, ha szerviszerződés, szervizrendelés és egyéb szerviz bizonylatok zárolt cikket tartalmaz, azokon a következő műveletek nem hajthatóak végre.

  • Szervizszerződések zárolása, aláírása, számla létrehozása, szervizszerződés ajánlatból szervizszerződés létrehozása, vevő megváltoztatása
  • Nem lehetséges Engedélyezett szállításra és Könyvelés funkció használata a szervizrendelésen
  • Szervizszámla könyvelése

Egyszerűbb és gyorsabb munkaidő-kimutatások

Az új funkció segítségével lehetőség lesz a munkaidő-kimutatások másolására a korábbi időszakokból, ezzel csökkentve az adatok bevitelére fordított időt, illetve segít biztosítani az adatok konzisztenciáját és pontosságát, ezzel csökkentve az adatbevitel során keletkező hibákat.

Az Önkiszolgáló rész minden standard szerepkör főoldalról elérhető, az új funkció pedig Új munkaidő-kimutatások (New Time Sheets) néven lesz elérhető.

Business-central-wave-1-2024-3.12

Az új funkció segítségével már létező munkaidő-kimutatásokból másolhatunk a következő módon:

Új munkaidő-kimutatáson létrehozzuk az új kimutatásokat, majd a kartonon az előkészítés soron tudjuk kiválasztani a sorok másolása időkimutatásból funkciót.

Business-central-wave-1-2024-3.13

Lehetőség lesz az időkimutatás sorokra akár megjegyzésekkel együtt.

Business-central-wave-1-2024-3.14

A másolás után behúzásra kerülnek a korábbi sorok.

Business-central-wave-1-2024-3.15

Hozzon létre projektet, amelyet több vevőnek számlázhat

Ha a projektek több ügyfelet is érintenek, a megfelelő ügyfeleknek való számlázás a a hozzájuk tartozó projektfeladatokra kihívást jelenthet és időt vesz igénybe. Az új funkció segítségével azonban a különböző projekt feladatokra különböző vevőket és számlázási vevő számokat választhatunk ki.

A funkció beállítására a Projektkartonon a Számlázás és szállítás gyorslapon van lehetőség:

Business-central-wave-1-2024-3.16

Ebben az esetben a soron megjelenik a számlázási vevőszám választásának lehetősége, és ahogy képen is látszik itt a teljes vevő listából választhatunk:

Business-central-wave-1-2024-3.17

Ez hatással lehet az árakra és a kötlségekre is, hiszen a rendszer az új vevő kiválasztása után egy felugró ablakban kérdezi meg, hogy szeretnénk-e frissíteni a vevőnek megfelelő árra és költségekre:

Business-central-wave-1-2024-3.18

Miután kiválasztottuk a több vevőnek való számlázást, ezt már nem lehet visszaállítani egy vevőre, illetve a fő vevőnk megváltoztatása sem lesz hatással a sorokra.

A funkció alapértelmezetten paraméterezhető lesz a Projekt beállításokban, mint például a projektkönyvelési-csoport vagy a BFT módszere és könyvelési módja:

Business-central-wave-1-2024-3.19

A vevői adatokon kívül továbbá soronként paraméterezhetővé válik a nyelvkód, a külső bizonylatszám, a referencia, fizetési mód, fizetési feltétel és az árszámítási módszer is.

Projektmenedzsment szabványos terminológiájának használata

Hosszú ideig a projektekhez kapcsolódó oldalakat, táblákat az angol nyelvű környezeteken „Job” prefixekkel találhattuk meg, ami sok félreértést okozott, ezt a problémát kezelte most a legújabb hullám, azzal, hogy „job” kifejezést „project” kifejezésre cseréli. A változás érinti a felhasználói felületet és a kiadott dokumentációkat is.

Példák a változásokra:

Job Tasks -> Project Tasks

Job Journals -> Project Journals

Job Planning Lines -> Project Planning Lines

Business-central-wave-1-2024-3.20

Mellékletek kezelése a szervizcikkeken és dokumentumokban

Ebben a kiadásban elérhetővé válnak a mellékleteket a Szerviz modul oldalain. A Mellékletek FactBox több helyen is elérhető lesz, például:

  • Szervizcikk-karton (page 5980 “Service Item Card”)
  • Szervizcikkek listája (page 5981 “Service Item List”)
  • Szervicikkek (page 5988 “Service Items”)
  • Szervizszerződés (page 6050 “Service Contract”)
  • Szervizszerződések (page 9321 “Service Contracts”)
  • Szervizszerződési ajánlat (page 6053 “Service Contract Quote”)
  • Szervizszerződési ajánlatok (page 9322 “Service Contract Quotes”)
  • Szervizjóváírás (page 5935 “Service Credit Memo”)
  • Szervizjóváírások (page 9320 “Service Credit Memos”)
  • Szervizszámla (page 5933 “Service Invoice”)
  • Szervizszámlák (page 9319 “Service Invoices”)
  • Szervizrendelés (page 5900 “Service Order”)
  • Szervizrendelések (page 9318 “Service Orders”)
  • Szervizsorok (page 5905 “Service Lines”)
  • Szervizajánlat (page 5964 “Service Quote”)
  • Szervizajánlatok (page 9317 “Service Quotes”)
  • Szervizajánlati sorok (page 5966 “Service Quote Lines”)
  • Könyvelt szervizjóváírás (page 5972 “Posted Service Credit Memo”)
  • Könyvelt szervizjóváírások (page 5971 “Posted Service Credit Memos”)
  • Könyvelt szervizszámla (page 5978 “Posted Service Invoice”)
  • Könyvelt szervizszámlák (page 5977 “Posted Service Invoices”)

Business-central-wave-1-2024-3.21

A sorokról is lehetőség lesz a mellékletekre navigálni:

  • Ajánlat sorok (page 6054 “Service Contract Quote Subform”)
  • Szerződés sorok (page 6052 “Service Contract Subform”)
  • Jóváírás sorok (page 5936 “Service Credit Memo Subform”)
  • Számla sorok (page 5934 “Service Invoice Subform”)
  • Könyvelt jóváírás sorok (page 5973 “Posted Serv. Cr. Memo Subform”)
  • Könyvelt számla sorok (page 5979 “Posted Service Invoice Subform”)

A következő bizonylatokat pedig lehetőség lesz a „Melléklet, mint PDF” funkcióval PDF-ként is kinyomtatni:

Business-central-wave-1-2024-3.22

A funkció használatakor a Mellékletek FactBox-ban megjelenik a generált PDF fájl:

Business-central-wave-1-2024-3.23

Innen pedig letölthető a PDF fájl:

Business-central-wave-1-2024-3.24

Szervizszámlák hibáinak javítása (szervizszerződések)

Hibák előfordulhatnak, ezért fontos, hogy gyorsan ki tudjuk őket javítani. Ez a frissítés növeli a rugalmasságot és a hatékonyságot a szervizszerződések és számlák javításában.

Lehetőség van azon szervizszámlákat törölni, amelyekhez szerviztételek kapcsolódnak. Ez azt jelenti, hogy a hibák kijavíthatóak, vagy a szervizszámlákon módosítások végezhetőek anélkül, hogy hibát kapnánk vagy adatokat veszítenénk. Például, ha egy szervizszámlához nem lett termékkönyvelési csoport rendelve, később pótolható és újra létrehozható a szervizszámla.

Szerviz számlák törlésére a törlés funkció használatával van lehetőség. Ilyenkor egy javító szerviztétel kerül könyvelésre, és a számla dátum és a számlázási időszak visszaáll a szervizszerződésben, így újra létrehozható lesz a számla.

Business-central-wave-1-2024-3.25

Business-central-wave-1-2024-3.26

Fontos, hogy több számla is visszaállítására is van lehetőség, de ezt az utolsóként kiállított számlától kezdve egymás után lehet megtenni. Egy hibaüzenet jelzi számunkra, ha szervizszámla nem törölhető egy későbbi számla miatt:

Business-central-wave-1-2024-3.27

A Business Central nem engedélyezi egy szervizszámla törlését, ha annak részletei, például a számlázási időszak vagy az előre fizetett kapcsoló megváltoztatásra kerülnek a kapcsolódó szervizszerződésben.

Szerviz modul számozás szerkesztésének megakadályozása bizonylatokon és kartonokon

Minden vállalat esetében, ahol szervizmenedzsmentet alkalmaznak, egyedi kódokat és azonosítókat kell hozzárendelni szervizcikkekhez, számlákhoz és egyéb bizonylatokhoz. A számozás nem csak az azonosítás miatt fontos, hanem egy vállalat napi működését is könnyebbé teszi, könnyebben elemezhetővé válnak az adatok, és csökkenthető az adatbevitel során felmerülő hibák száma is.

Szám mező működése a bizonylatokon és kartonokon

A szerviz bizonylatokon és kartonokon a számozás definiálható a számozási körökben vagy felvihető kézzel is. Azonban néhány esetben a szám mező nem elérhető és nem változtatható az értéke.

Business-central-wave-1-2024-3.28

A szám mező 3 módon tölthető

  1. Ha csak egy számozási kör tartozik egy dokumentumhoz és a számozási körökben Alapért. számozás aktív, de a kézi számozás nem, a mező automatikusan töltődik a következő számmal és nem lesz elérhető a kartonon vagy dokumentumon.
  2. Ha több mint egy számozási kör kapcsolódik a dokumentumhoz és az Alapért. számozás nincs hozzárendelve, akkor a szám mező megjelenik, és választható lesz a számozási körökből a kívánt számozás és a dokumentum vagy karton a következő számot fogja kapni.
  3. Ha nincs beállítva Alapért. számozás a dokumentumnak vagy ha a Kézi számozás aktív, a szám mező aktív lesz az oldalon és kötelezően kitöltendő lesz manuálisan maximum 20 karakterig.

Amennyiben egy új dokumentumot nyit a rendszerben, amelyhez nem létezik még számozás, a Számozási körök beállítása oldal fog megjelenni és lehetőség lesz beállítani a kívánt értéket.

Business-central-wave-1-2024-3.29

Legyen eredményesebb a munkaidő-nyomtatványok jóváhagyásakor

A jóváhagyási folyamat egyszerűbbé tétele megkönnyítheti a jóváhagyók munkáját. Az új funkció segítségével időt spórólhatnak meg munkaidő-kimutatások felülvizsgálatával és jóváhagyásával.

Az új verziótól lehetőség van beállítani, hogy hogyan kezelje a rendszer az üres sorokat a jóváhagyásra benyújtás után.

Business-central-wave-1-2024-3.30

  • Üres sorok nem kerülnek benyújtásra (Empty Lines Not Submitted): kihagyja az üres sorokat, amelyek nem tartalmaznak jelentett időt. Ez az alapértelmezett beállítás.
  • Megszakítás és hiba üres sorok esetén (Stop and Show Empty Line Error): munkaidő-kimutatás sorok feldolgozásának megállítása, ha egy vagy több óra hiányzik a sorokon.

Projektmenedzsereknek több részlet megjelenítése a Vezetői munkaidő-kimutatás projektenként oldalon

  • Az erőforrás szám megjelenik a Vezetői munkaidő-kimutatás projektenként oldalon. Az erőforrás neve is megjeleníthető személyre szabás funkcióval.
  • Szombatok és vasárnapok is megjelennek a Vezetői munkaidő-kimutatás projektenként oldalon.
  • Az összes mennyiség mutatja a kimutatás soronkénti összegét.
  • A kimutatás megejegyzések FactBox mutatja a megjegyzéseket a jóváhagyás során.
  • A kimutatás sor részletek FactBox mutatja a megjegyzéseket és részleteket, mint például projekt neve és feladat leírása.

Business-central-wave-1-2024-3.31

Amikor a munkaidő-kimutatás sorainak jóváhagyásához vagy elutasításához a Jóváhagyás vagy az Elutasítás lehetőséget választja, a hibák elkerülése érdekében az alapértelmezett beállítás a Kijelölt sor(ok) (Selected line(s)).

Business-central-wave-1-2024-3.32

Összeállítás projektre

Az Összeszerelés projektre segít javítani a készletgazdálkodást azáltal, hogy csak akkor szerel össze megrendelésre, amikor szükség van rá, és lehetővé teszi a projektek testreszabásának egyéb módjait.

Az új funkció segítségével az Összeállítási mennyiség mező töltésekor a rendszer automatikusan létrehozza az Összeállítási rendelést. Az összeállítási rendelés a projekttervezési soron és az összeállítási darabjegyzéken fog alapulni.

Business-central-wave-1-2024-3.33

Az Összeállítandó mennyiségbe kattintva megjelennek a Rendelésre vagy Raktárra összeállítandó sorok.

Business-central-wave-1-2024-3.34

A Bizonylat megtekintésével, pedig láthatjuk az összeállítási rendelésünket, ahonnan pedig az Igen flowfield segítségével navigálhatunk a vissza a projekt tervezési sorokra.

Business-central-wave-1-2024-3.35

A projektnapló könyvelésekor pedig automatikusan könyvelődik az összeállítás is. Ahogy a képen is látszik a cikktételekben megtörténik a felhasználás az alapanyagokból, készletre veszi a kész összeállított cikket, majd a szükséges mennyiséget leveszi készletről.

Business-central-wave-1-2024-3.36

Az összeállítás projektre funkció a következő raktárbeállításokat támogatja:

  • Nincs raktári árukezelés (No warehouse handling): A projektnaplón könyvelés során automatikusan megtörténik a felhasználás és a készletre vétel az összeállítási rendelésen.
  • Készletkiszedés (Inventory Pick): Kiszedés létrehozása és regisztrálása szükséges ahhoz, hogy megtörténhessen az automatikus könyvelés.
  • Raktári kiszedés (Warehouse Pick): Raktári kiszedés létrehozása és könyvelés után lehetséges projektnaplón az automatikus könyvelés.

Az előbbi funkción túl megjelent a darabjegyzék felbontása (Explode BOM) lehetőség is a projekttervezési sorokon, amely lehetőséget ad az összeállított cikk alkatrészeire bontására, ezáltal a projektben is lehet soronként kezelni.

A funkció a Műveletek à Funkciók à Explode BOM útvonalon érthető el.

Business-central-wave-1-2024-3.37

A használatakor a fő cikk sora szöveg típusúra vált és alatta megjelennek a komponensei:

Business-central-wave-1-2024-3.38

Számlázás egy ügyfélnek több projektről

Az új funkció segítségével egyszerűbben és gyorsabban számlázhatja projektjeit, amennyiben egy vevőnek több projektje is fut.

Funkció használata:

  • Hozzon létre egy új eladási számlát, és töltse ki az veőszám mezőt. Szükség esetén töltse ki a számlázási vevőszám és a pénznemkód mezőt is.
  • A sorok lapon válassza a Get Project Planning Lines (Projekttervezési sorok kigyűjtése) funkciót.

Business-central-wave-1-2024-3.39

  • A projekttervezési sorok kigyűjtése lapon megjelennek a projektek számlázható projekttervezési sorai abban az esetben, ha megegyezik a vevőszám, számlázási vevőszám és a pénznemkód a fejadatokkal.

Business-central-wave-1-2024-3.40

  • Ezután kijelöléssel kiválaszthatóak a hozzáadandó sorok, majd az OK lehetőséggel véglegesíthető a kiválasztás.

Business-central-wave-1-2024-3.41

Ezek a lépések megismételhetőek, ha újabb projekttervezési sorok felvétele szükséges. A számla vagy annak sorai törölhetőek, és elölről kezdhető a folyamat.

Beérkező dokumentumok megtekintése archivált árajánlatokban és megrendelésekben (View incoming documents in archived quotes and orders)

Miután archiválta a beszerzési és értékesítési árajánlatokat és rendeléseket – akár kézzel, akár automatikusan – az archivált verziók tartalmazzák azokat a beérkező dokumentumokat, amelyeket csatolt, mielőtt archiválta azokat.

Például egy beszerzési rendeléshez csatolt egy beérkező dokumentumot, majd teljes mértékben átvette és számlázta a rendelést.

Amikor kiválasztja az Archivált verziók száma mezőben szereplő számot annak érdekében, hogy megnyissa a Beszerzési lista archív oldalt, és megtekintse a beszerzési rendelés archivált verzióit, a Beérkező dokumentum FactBox tartalmazza az eredeti dokumentumhoz csatolt mellékleteket. A Beérkező dokumentumok FactBox alapértelmezés szerint rejtve van, de testreszabhatja a megfelelő oldalakat annak érdekében, hogy megjelenítse azt.

Business-central-wave-1-2024-3.42

Személyreszabással kitehetők a jobb oldalra a Bejövő bizonylat fájlok:

Business-central-wave-1-2024-3.43

A csomagszámok úgy működnek, mint a cikk-követési dimenziók (Inventory package numbers work like item tracking dimensions

Ez a funkció lehetővé teszi a készletrendelésekhez a csomag-specifikus nyomkövetést.

A funkció használatának megkezdéséhez aktiválni kell a Funkciókezelés: Csomagkövetés használatának engedélyezése a tényleges készletrendelésekben lehetőséget a Funkciókezelés oldalon. A meglévő tényleges készletrendelések frissítésre kerülnek, azonban a Business Central nem tudja kitölteni a Csomagszám mezőt, ezeket a sorokat újra létre kell hozni.

Business-central-wave-1-2024-3.44

Business-central-wave-1-2024-3.45

A Csomagszám beírható a Cikk-követési sorok oldalon azokhoz az elemekhez, ahol a csomag nyomkövetése szükséges. A Bezárás lehetőséget kell választani a rögzítés véglegesítéséhez.

Business-central-wave-1-2024-3.46

Üzletkötő hozzárendelése vevői szállítási címekhez (Assign salesperson to customer ship-to addresses)

Az Üzletkötőkód eddig a Vevőkartonon vevőnként volt megadható. Most a Vevő/Szállítási címek lehetőségre kattintva megnyíló Szállítási címek mindegyikéhez meg lehet adni Üzletkötő kódot, aki felelős az ügyfél adott szállítási címéért.

Business-central-wave-1-2024-3.47

Amikor a Rendelésen az Alternatív szállítási cím lehetőséget választja és beállítja a megfelelő szállítási cím kódot, akkor az Üzletkötőkód frissül, hogy megegyezzen a Szállítási címről származóval, és ne a vevőnél beállítottal.

Business-central-wave-1-2024-3.48

Többsoros szöveg exportálása, importálása konfigurációs csomagokkal (Export, import multiline text with Configuration Packages)

Ez a funkció különösen hasznos azoknak a vállalkozásoknak, amelyek nagy mennyiségű többsoros szöveget használnak, és át kell vinniük azokat különböző vállalatok vagy környezetek között.

Most már a BLOB típusú mezőket is, amelyek általában többsoros szöveget tartalmaznak, tudja a Konfigurációs Csomagok használatával exportálni és importálni.

Válassza ki a Mező hozzáadása lehetőséget a Konfigurációs Csomag/Tábla/Mezők oldalon, hogy beleértse azokat a mezőket a csomagjába, amelyek többsoros szöveget tartalmaznak (például a Munkaleírás mező).

A Konfigurációs Csomag /Mezők oldalon a Munkaleírás (BLOB) mezőt jelölje, mint “Mezőt beleértve”, “Mező érvényesítése”.

Business-central-wave-1-2024-3.49

Exportálja az adatokat a Exportálás az Excel programba művelet kiválasztásával a Konfigurációs Csomagkarton oldalon.

Frissítse az adatait Excelben, például többsoros szöveget adva a Munkaleírás oszlopba.

Business-central-wave-1-2024-3.55

A Business Centralba visszatérve importálja a frissített Excel fájlt a Importálás Excel programból művelet kiválasztásával a Konfigurációs Csomagkarton oldalon.

Business-central-wave-1-2024-3.56

Business-central-wave-1-2024-3.52

Miután ellenőrizte az adatokat, importálja azokat a Csomag alkalmazása művelet kiválasztásával.Business-central-wave-1-2024-3.53

Miután alkalmazta a csomagot, nyisson meg egy olyan értékesítési dokumentumot, amelyet frissített, például egy értékesítési rendelést, hogy ellenőrizze, hogy többsoros szöveget importált-e az értékesítési dokumentumába.

A cikktételekhez tartozó származási ország automatizálása az Intrastat-jelentésekben (Automate country of origin listed for item tracking code in Intrastat reporting)

Az Intrastat eddig a Cikk kartonról származó Származási országot használta. Azonban gyakori, hogy a felhasználók ugyanazt az árucikket különböző országokból vásárolják. Az új Intrastat megoldás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy beállítsanak egy Származási országot egy Cikk-követési kódhoz. A fejlesztés által a cikkek származási országa automatikusan öröklődik minden eladási dokumentumhoz kapcsolódva, megszüntetve a kézi beavatkozás szükségességét. Ezzel az információval az Intrastat jelentések gyorsabbak és pontosabbak lesznek. (Részletesebb leírás később kerül frissítésre.)

Egyszerűbb Shopify kapcsolat (Simpler Shopify connection)

A Business Central csatlakozott a Shopify-hoz annak érdekében, hogy ügyfeleinek jobb online vásárlási élményt tudjon teremteni. A Shopify könnyen használható e-kereskedelmi megoldást kínál a kereskedőcégek számára, míg a Business Central átfogó vállalatirányítást nyújt pénzügyek, értékesítés, szolgáltatások és operatív működés terén. A két alkalmazás közötti zökkenőmentes kapcsolat szinkronizálja a rendeléseket, a készletet és a vevői információkat annak érdekében, hogy a kereskedők gyorsabban teljesíthessék a rendeléseket, és jobban kiszolgálhassák vevőiket.

Az ügyfelek visszajelzései alapján számos fejlesztés került végrehajtásra a felhasználói felületen.

  • Egyszerűbbé vált a Shopify URL-je:   Egyszerűen másolja át az URL-t a Shopify Admin felületéről, például  https://admin.shopify.com/store/, és a konnektor átalakítja a szükséges formátumba.

Business-central-wave-1-2024-3.59

  • Kihagyja a zárolt vagy eladásra zárolt cikkeket és variánsokat: Amikor sok cikket és variánst szeretne exportálni, a konnektor mostantól automatikusan kihagyja a zárolt cikkeket és variánsokat, így nem szükséges szűrnie azokat a Shopify-hoz való cikk hozzáadás oldalon.
  • A Shopify Shop fontos mezőket mutat, amikor a FastTab-ek összecsukódnak. Az alábbi mezők értékei megjelennek, még akkor is, ha egy FastTab összecsukódik:
    • Shopify URL
    • Engedélyezett
    • Szinkronizált tétel
    • SKU-megfeleltetés
    • Vevői árcsoport
    • Vevői kedvezménycsoport
    • Vevő importálása a Shopify-ból
    • Alapértelmezett vevő
    • Szállítási díjak számlája
    • Folyamat típusa
    • Shopify Shop karton
  • Új készlet számítási módszer: Mivel sok vállalkozás ugyanazt a készlet számítási módszert használja, úgy döntöttünk, hogy ezt standard funkcionalitássá tesszük. A Szabad készlet módszer egyszerű és hatékony: a jelenlegi készletet veszi figyelembe, és kivonja belőle, ami le van foglalva a készletből. Nem veszi figyelembe az elvárt bevéteket vagy igényt.

Business-central-wave-1-2024-3.60

  • Eldönthető, hogy a rendelés teljesítés szinkronizálása küldjön-e értesítést. Az értesítés hasznos lehet például, ha a vállalata szolgáltatásokat értékesít.
  • A cikkek szinkronizálásánál irányítja a felhasználókat: Gyakran az első feladat, amire az emberek a konnektort használják, a termékek és cikkek szinkronizálása. Annak érdekében, hogy ezt a szinkronizációt könnyebbé tegyük, a Shopify mindig javasolja a következő lépést.
  • Extra ellenőrzések csökkentik a hibák kockázatát pl. ellenőrzi, hogy a kiválasztott valutakódhoz rendelt árfolyam hiányzik-e.
  • Shopify Admin API verzió 2024-01 Vegye figyelembe, hogy 2024. április 1-jétől kezdődően a Business Central nem támogatja tovább a Shopify Admin API 2023-04 verzióját. Ahhoz, hogy továbbra is használhassa az integrációt, javasoljuk, hogy frissítse a Business Central 23.4-es vagy későbbi verziójára ezen dátum előtt. A Shopify Admin API verzióját és annak érvényességének dátumát megtekintheti a Shopify Shop karton oldalon.

A Business Central és a Shopify B2B összekapcsolása

Business Central összekapcsolása a Shopify-val segít a kereskedőknek világszerte, hogy rugalmasabb online üzleti folyamatokat vezessenek be.

Shopify Connector most már támogatja a Shopify B2B platform legújabb funkcióit, például cégeket, árakat, fizetési lehetőségeket és még sok mást. Ezek a funkciók lehetővé teszik, hogy több vásárlót és csoportot kezeljen, különböző árazást és kedvezményeket kínáljon, valamint egyszerűsítse a Shopify B2B működését. Könnyedén szinkronizálhatók a Shopify B2B adatai a Business Central rendszerrel, és automatizálhatók a folyamatok. Ez időt takarít meg, csökkenti a hibákat és növeli az ügyfél elégedettségét.

Vevő szinkronizáció

A jelenlegi vevő szinkronizációs folyamat a D2C (Direct-to-Consumer) forgatókönyvekre összpontosít. Annak érdekében, hogy a B2B (Business-to-Business) folyamatokat is támogassuk, egy új folyamat érhető el a vevő szinkronizáció terén. Az Export Customers To Shopify funkció eltávolításra kerül: a Connector nem exportálja automatikusan az összes meglévő Business Central vevőt. Ehelyett a Shopify Vevő oldalon használható az Add Customers to Shopify művelet. Meg kell adni a Shopify Shop-ot és beállítani a szűrőket, ha csak egy részhalmazát szeretné exportálni a vevőknek. A Connector ellenőrzi, hogy a telefonszám vagy az e-mail cím alapján már létezik-e vevő a Shopify-on. Ha talál egyezést, akkor hozzárendeli azt a Business Central vevőhöz. Ha nem talál egyezést, akkor új vevőt hoz létre.

Shopify Vevők oldalra a Customers művelettel is eljuthat a Shopify Shop kartonról.

B2B működéshez kötődő újdonságok

  • Shop cardoldalról  Related > Companies lekérdezés
  • Reset Companies Sync művelet

B2B mezők hasonlóan működnek, mint a Customer D2C szinkronizációhoz kapcsolódók:

  • Frissíteni tudja a Shopify Companies-t
  • A cég kapcsolattartójának alapértelmezett engedély beállítása:
    • Lehetőségek: Nincs engedély, Csak rendelés, Helyi adminisztrátor
  • Company import típusa
  • Shopify tudja-e frissíteni a vállalatot
  • Ismeretlen vállalatok automatikus létrehozása
  • Katalogus automatikus létrehozása: ha az exportált vállalathoz automatikusan katalógust szeretne létrehozni. Kézzel is hozzárendelhető egy katalógus a Shopify katalógusok listájából

Business-central-wave-1-2024-3.61

Shopify Shop Card

Egy új entitás jelképezi a vállalatot, amelyhez hozzáadtuk a következő objektumokat:

  • Vállalat Tábla
  • Vállalat Lista
  • Vállalat karton
  • Fő kapcsolattartóFactbox
  • Vállalat Cím Tábla

Az új műveletek lehetővé teszik, hogy hozzáadjon vagy szinkronizáljon egy vállalatot a Shopify-hoz.

Az Add Company to Shopify művelet a következőket teszi:

  • Létrehoz egy vevőt és vállalatot aShopify-ban
  • Hozzáad egy vevőt fő kapcsolattartóként
  • Hozzáadja az alapértelmezett címet (ez változhat)
  • Hozzáad egy katalógust a beállításoknak megfelelően

Business-central-wave-1-2024-3.62

Sync Company művelet a szinkronizációs iránytól függően vagy frissíti a vállalatot a Shopify-ban, vagy importál egy vállalatot a Business Central-ba. Utóbbi esetben a Connector a következőket teszi:

  • Lekéri a vállalatot, fő kapcsolattartót címet és létrehozza vagy frissíti (ha engedélyezett) a Vevőt.

A katalógusok esetében hozzáadtuk a következőket:

  • Katalógus Tábla
  • Katalógus Lista
  • Ár szinkronizációs beállítások minden katalógushoz. Ezek a beállítások hasonlóak aShopify Shop karton FastTab-jében található árbeállításokhoz.
  • Hyperlink aShopify Admin felületre a katalógusban szereplő termékek áttekintéséhez és kezeléséhez.

Katalógusok importálhatók a Shopify-ról, hozzárendelhetők vállalatokhoz, beállíthatók árkalkulációs beállítások.

Business-central-wave-1-2024-3.63

Rendelések

Az importált rendelések a D2C vevő vagy – ha elérhető – a B2B vállalat adatait használják a számlázási és eladási vevők leképezéséhez.

A pénzügyi konszolidáció hatékonyabb beállítása

Amikor olyan tagválallat konszolidációját futtatjuk mely külföldi pénznemet használ, különös figyelmet kell fordítani a folyamat különböző részei által használt árfolyamokra. Az új funkciók bevezetésével átláthatóbb a használt árfolyamok listája, és a korábbi konszolidációk státusza is nyomonkövethető.

1. Tagvállalatlista lehetőségei

A listán keresztül lehetőség van az árfolyamok ellenőrzésére és beállítására, valamint a korábban futattott konszolidációk státuszának megtekintésére.

Business-central-wave-1-2024-3.64

Business-central-wave-1-2024-3.65

Business-central-wave-1-2024-3.66

Business-central-wave-1-2024-3.67

Hibára futásnál megtekinthetük a részleteket a Státusz mezőben megjelenő három pontra kattintva:

Business-central-wave-1-2024-3.68

Business-central-wave-1-2024-3.69

2. A konszolidáció mente

Business-central-wave-1-2024-3.70

2.1 Dátumok, pénznem, bizonylatszám beállítása:

Business-central-wave-1-2024-3.71

2.2 Konszolidálásba bevont tagvállalatok kiválasztása

Business-central-wave-1-2024-3.72

2.3 Árfolyam ellenőrzése és beállítása

Business-central-wave-1-2024-3.73

Business-central-wave-1-2024-3.71-1

Business-central-wave-1-2024-3.74

Business-central-wave-1-2024-3.75

Business-central-wave-1-2024-3.76

Business-central-wave-1-2024-3.77

2.4 Konszolidáció lefuttatása

Ha rendben vannak az árfolyamok, Next and Finish gombokkal futatthatjuk a konszolidációt. Lefutás után egy információs üzenet jelzi a sikerességét.

Business-central-wave-1-2024-3.78

3. Konszolidáció újrafuttatása korábbi időszakra

Ha hibát észlelünk korábbi konszolidáció elvégzése után, – például voltak hiányzó adatok, amik nem kerültek bele, – van lehetőség annak újrafuttatására. Ebben az esetben is ugyanúgy indítjuk el a folyamatot, mint az előbbi pontban. Időszakhoz megadjuk azt, amelyiket módosítani szeretnénk. A következő lapon csak azt a tagvállalatot kell kiválasztani, amelynek konszolidációját újra kívánjuk futtatni!

Business-central-wave-1-2024-3.79

Mivel a rendszer érzékeli, hogy már futattunk megegyező időszakra konszolidációt, az árfolyamellenőrző oldalon fel fog ugrani erre vonatkozóan egy figyelmeztető ütenet.

Business-central-wave-1-2024-3.80

A “Select from previous consolidations” lehetőség választásával elkerülhetjük, hogy rossz árfolyamon futtasuk újra a folyamatot! Kiválasztjuk azt az árfolyamot, amit az eredeti konszolidációnál használtunk!

Business-central-wave-1-2024-3.81

Business-central-wave-1-2024-3.82

Ezen belül még szűkíthetjük a használni kívánt árfolyamok körét, ha szeretnénk (átlagárfolyam, záró árfolyam, előző időszak záró árfolyam).

Business-central-wave-1-2024-3.83

Next és Finish gomb megnyomása után lefut újra az adott időszaki konszolidáció, a javított adatokkal.

Pénznemek használata munkaválalloi tételek feladásakor

Az alkalmazottak esetében főkönyvi napló segítségével külföldi pénznemben is rögzítheti a velük szemben felmerült költségeket és a visszatérítési tranzakcióikat.

Egyszerűen nyomon követheti az összegeket, és összehasonlíthatja azokat a számlákkal vagy nyugtákkal. A rendszer beállítja az átváltási árfolyamot.

Ennek érdekében szükséges megadni a főkönyvi naplósorban a Currency Code (Pénznem kód) értékét.

Business-central-wave-1-2024-3.84

A pénznem megadásával ugyanazt a funkcionalitást használhatja, mint amikor vevői és szállítói főkönyvekre könyvel.

Pl.: az alkalmazott kiadását eurósban könyveljük le, de forintban fizetjük ki részére

A pénznemkód melletti három pontra kattintva ellenőrizhetjük az aktuális árfolyamot:

Business-central-wave-1-2024-3.85

Business-central-wave-1-2024-3.86

Annak érdekében, hogy az összegek árfolyama naprakész legyen, helyesbítheti az alkalmazotti egyenlegeket is árfolyamhelyesbítés feladat futtatásakor.

Ha az alkalmazottak külföldi pénznemben fennálló egyenlegét is a helyi pénznemben (forintban) szeretné kiegyenlíteni, az árfolyamok helyesbítésekor kizárhatja az alkalmazotti számlákat az átértékelésből.

Elhatárolási kód használata a beszerzési és eladási naplókban

Az eladási és beszerzési naplók létrehozása néha a halasztást igénylő tranzakciók adatbevitelével jár. Az adatok bevitele egyszerűbbé válik, mert az eladási és beszerzési naplókon megadhatunk egy elhatárolási kódot anélkül, hogy általános naplót kellene létrehoznunk.

Business-central-wave-1-2024-3.87

Megadhatunk egy elhatárolási kódot a beszerzési és eladási naplókon belül, amely lehetővé teszi az elhalasztás könyvelési tranzakciót, miközben dolgozunk az egyes naplókban. Az elhatárolási kód ugyan úgy működik az eladási és beszerzési naplókban, mint az általános naplókban. Vegyük figyelembe, hogy az eladás és beszerzési naplók érvényesítik a forrás kódot. Az érvényesítés megköveteli, hogy az eladás, eladási naplók, beszerzés és beszerzési naplók forráskódja ne legyen azonos, ha elhatárolási kódot használunk. Ha azonos forráskód van beállítva, akkor megkerülhető a korlátozás egy másik forráskódot használó sablon és sarzs létrehozásával, melyek más forráskódot használnak.

Új excel elrendezések kiválasztott jelentéshez

Az üzleti információk elemzésére és bemutatására szolgáló jelentések használata minden vállalkozásban gyakori feladat. Mostantól használhatja az Excel jelentés elrendezéseit elemzések interaktív létrehozására és a megállapított ismeretek bemutatására.

Az új kiadáshoz nyolc darab új Excel elemzést (riportot) mutattunk be új elemzési lehetőségekkel a pénzügy, értékesítés (ügyfelek) és beszerzések (vevők) számára.

Az elemzések több lehetőségeket biztosítanak, hogy elkészíthetőek legyenek a saját Excel elrendezések a jelentésekhez, mivel nem csak a jelentést, de a jelentéskérő oldalak adatait és az elrendezés fordításához szükséges adatokat is megadják. Ha a jelentésekben szereplő adatok több táblából származnak, több munkalapon jelenítik meg az adatokat, ami megkönnyíti annak megértését, hogy az adatok honnan származnak.

Business-central-wave-1-2024-3.88

Business-central-wave-1-2024-3.89

A jelentések rugalmasak és az Ön igényeinek leginkább megfelelő módon használhatja őket:

  • Használja a jelentéseket jelenlegi állapotukban, hogy betekintést nyerjen a vállalkozásába
  • Használjon pivot táblákat az adatok szétbontásához és azok hatékony elemzéséhez
  • Használja őket sablonként saját Excel-elrendezések létrehozásához ugyanazokhoz az adatokhoz.
  • A Jelentéselrendezések oldalon saját másolatokat készíthet a jelentés elrendezéseiről.

Az Excel-jelentések körülbelül 1 millió sorra korlátozódnak. A nagy mennyiségű adatot tartalmazó jelentések esetén javasoljuk, hogy a jelentéskérő oldalt használja az adatok szűrésére.

Business-central-wave-1-2024-3.90

Főkönyvi számla átértékelési lehetősége

A főkönyvi számla új beállításával főkönyvi átértékeléseket futtathatunk a külföldi pénznemben végrehajtott tranzakciókat tartalmazó számláknál.

Funkció részletei

A Főkönyvi átértékelés funkció leegyszerűsíti az átértékelést. Az átértékelésekhez használt főkönyvi számláknál bekapcsolhatunk egy főkönyvi számla alkönyvet, amely tartalmazza a tranzakció eredeti pénznemértékét és az átértéeklési módosításokat.

Megjegyzés: Előfordulhat, hogy a Főkönyvi átértékelési szolgáltatás nem felel meg az újraértékelést igénylő tranzakciók és eszközök regisztrációjának minden követelményének. Például pénzügyi eszközök, értékpapírok, lízingelt eszközök esetében, vagy ha meghatározott vagy nagy mennyiségű tranzakcióhoz vagy eszközhöz használjuk. A használathoz előzetes mérlegeslés szükséges.

A nyereségek és veszteségek könyvelése az árfolyam módosítás során a szokásos könyvelési rutint követi.

Figyelem: Az új funkció nem teszi lehetővé Megjegyzések alkalmazását vagy a tranzakció visszavonását.

A funkciót aktivánunk kell a használat előtt.

Business-central-wave-1-2024-3.91

A főkönyvi számla katonon új szekció, „Revaluation” található, ahol a számla beállításokat el kell végeznünk.

Business-central-wave-1-2024-3.92

Könyveljük EUR-ban a később átértékelni kívánt tételeket.

Business-central-wave-1-2024-3.93

Írjuk a keresőbe: G/L Currency Revaluation, majd töltsük ki az Átértékelési lapot.

Business-central-wave-1-2024-3.94

Az átértékelési tételeket egy általunk megadott Főkönyvi naplóba gyüjti össze, könyvelés nélkül. Maunálisan könyvelhetjük az átértékelést.

Business-central-wave-1-2024-3.95

A főkönyvi számhoz tartozó, különböző pénznemekben könyvelt tételeket pénznemenként listázhatjuk

Business-central-wave-1-2024-3.96

Business-central-wave-1-2024-3.97

Business-central-wave-1-2024-3.98

4. Jogszabályok

Áfa dátumának megjelenítése könyvelési előnézetben

Amikor lekönyvelünk egy bizonylatot, a könyvelt tételeket megnyitva a Főkönyvi tételeknél és az Áfatételeknél is látható az Áfa dátuma mező értéke. Ennek a fejlesztésnek köszönhetően már nem csak könyvelést követően, hanem könyvelési előnézetben is megjelenik ez az információ.

Business-central-wave-1-2024-4.1

G/L Entries prewiev (Főkönyvi tételek)

Business-central-wave-1-2024-4.2

VAT Prewiev (Áfatételek)

Business-central-wave-1-2024-4.3

5. Fejlesztés

5.1. In-client page scripting eszköz teszteléshez (acceptance testing)

Az page scripting eszközzel az ügyfelek és a tanácsadók egyszerűen rögzíthetik és lejátszhatják a felhasználói teszteket közvetlenül a Business Central web kliensben.

A Business Central web kliens page scripting eszköze lehetőséget ad arra, hogy a műveleteket – például az oldalak megnyitását vagy az adatok bevitelét – rögzítsük és játszuk le újra. Továbbá a fájl elmentésére is lehetőség van Yaml Source File (.yml) formátumban, ez továbbítható és későbbiekben is megnyitható a Business Centralban. Az eszköz fontos szerepet tölthet be a felhasználó tesztek és fejlesztések átvételekor.

A webkliensben a page scripting eszköz a beállítások menüből (fogaskerék) érhetők el, abban az esetben, ha felhasználó rendelkezik a megfelelő engedélyekkel.

Business-central-wave-1-2024-5.1

Szükséges engedélyek:

Business-central-wave-1-2024-5.2

A funkció a képernyő jobb oldalán nyílik meg, itt lehetőség van választani, hogy egy teljesen új felvételt kezd vagy egy korábban lementett felvételt játszik vissza, vagy vizsgál meg.

Business-central-wave-1-2024-5.3

5.1.1. Felvétel (Record):

A műveletek rögzítésének megkezdéséhez (más szóval egy felhasználói elfogadási teszt elindításához) válassza az Új vagy az Új > Új felvétel lehetőséget a panel tetején található eszköztáron. A felvétel elindítását egy tömör piros kör fogja jelezni, ez után megkezdheti az adott teszteset felvételét.

Business-central-wave-1-2024-5.4

Az page scripting eszköz rögzíti a képernyőn történő interakciókat és az azokból eredő műveleteket, például az oldalak megnyitását vagy bezárását, a kiválasztásokat, az adatbevitelt stb.

Felvétel közben lehetőség van az utolsó rögzített lépés törlésére.

A felvétel leállításához használja az eszköztár Stop gombját (négyzet). Ha folytatni szeretné a további lépések rögzítését, válassza az eszköztáron a kerek Felvétel indítása gombot.

Business-central-wave-1-2024-5.5

5.1.2. A lépések rögzítésének lehetőségei

A felvétel során manuálisan is beilleszthet speciális lépéseket, ha jobb gombbal kattint egy oldalon, például egy mezőre, és kiválasztja a megfelelő opciót. Ezeket az opciókat a következő szakaszok ismertetik.

5.1.2.1. Másolás és beillesztés vágólapról

Az page scripting eszköze saját vágólapot tartalmaz, amely lehetővé teszi a mezőértékek másolását, majd például más mezőkbe való beillesztését, kifejezésekben való felhasználását vagy az eredmények validálását. A felvétel közbeni másoláshoz és beillesztéshez kattintson a jobb gombbal egy oldalvezérlőre, és válassza a menüből a Másolás vagy a Beillesztés parancsot.

Business-central-wave-1-2024-5.6

5.1.2.2. Session Info beillesztése

Felvétel közben hozzáférhet a session információihoz, például a felhasználói azonosítóhoz. Ez lehetővé teszi például, hogy szűrőket állítson be az aktuális felhasználó alapján. A felhasználói azonosító beillesztéséhez kattintson a jobb gombbal egy vezérlőelemre az oldalon, és válassza a Beillesztés > Session info > Felhasználói azonosító lehetőséget.ú

Business-central-wave-1-2024-5.7

5.1.2.3. Egy adott eredmény validálása

A felvétel során validációs lépéseket illeszthet be, hogy a felvétel a lejátszásakor ellenőrizze az értéket. Ehhez kattintson a jobb gombbal egy vezérlőelemre, például egy mezőre vagy jelszóra, és válassza a kontextusmenüben az Érvényesítés (Validate) parancsot.

Business-central-wave-1-2024-5.8

Ezáltal beilleszt egy validációs lépést az aktuális értékkel. Ha meg szeretné változtatni az érvényesítendő értéket, akkor válassza ki a page scripting felületén a validációs sort, majd nyissa meg a Tulajdonságokat (Properties).

Business-central-wave-1-2024-5.9

Itt lehetősége lesz más érték megadására.

5.1.2.4. Lépések feltételhez kötése

Egy másik lehetőség a felvétel során egy feltételes elágazási lépés beillesztése. Tegyük fel például, hogy a lejátszás során csak akkor szeretnénk, hogy bizonyos lépések megtörténjenek, ha egy listában nincsenek aktuális sorok.

Egy feltételes lépésekből álló elágazás beszúrásához kattintson a jobb gombbal az oldalon például egy mezőre, válassza az Add conditional steps when parancsot, majd válasszon egy lehetőséget.

Business-central-wave-1-2024-5.10

Business-central-wave-1-2024-5.11

A feltételes lépés beillesztése után további lépéseket adhat hozzá, amelyeket a feltétel teljesülése esetén kell végrehajtani.

A feltételes elágazás befejezéséhez válassza End scope lehetőséget.

Business-central-wave-1-2024-5.12

5.1.3. Rögzített lépések szerkesztése

Felvétel közben és lejátszás közben is szerkeszthet egy rögzített lépést az Page scripting oldalon a lépésen állva  gombot választva menü segítségével. A kontextusmenüben található lehetőségek attól függenek, hogy felvétel vagy lejátszás üzemmódban van-e, valamint attól, hogy milyen típusú lépésről van szó.

5.1.3.1. Tulajdonságok (Properties)

Egyes lépéseknek vannak tulajdonságai, amelyek olyan dolgokat tartalmaznak, mint a értékek bevitele, feltételes lépések vagy a validációs lépések. A lépések tulajdonságait a lépés menüjének Properties menüpontja kiválasztásával tekintheti meg.

5.1.3.2. Kifejezések használata a tulajdonságokban

A tulajdonságok esetében több egyszerű kifejezés, függvény használható. Ezek „nyelveként” a PowerFX-et használja a funkció. A felhasználói felületen található egy link a PowerFX kifejezésre vonatkozó dokumentációhoz.

Business-central-wave-1-2024-5.13

A PowerFX funkciók mellett három felső szintű objektum áll a felhasználók rendelkézésére:

  • Clipboard a felvétel alatt másolt aktuális értékek eléréséhez.
  • Parameters bármilyen felvétel során átadott paraméter eléréséhez.
  • SessionInfo session információkhoz, mint például felhasználói azonosító.

5.1.3.3. Választható oldalak kezelése

Előfordul, hogy egy oldal nem mindig jelenik meg a rögzített folyamban, mert az adatoktól vagy beállításoktól függ. Ilyen például az eladási rendelés bezárásakor megjelenő megerősítő párbeszédpanel. A beállításra (Make this an optional page) azoknál a soroknál van lehetőség, amelyek típusa megjelenítés pl.: „Page X was shown”. Az oladalak opcionális oldallá alakítása, azt jelenti, hogy az oldal alatti lépések csak akkor futnak le, ha az oldal megjelenik.

Business-central-wave-1-2024-5.14

5.1.4. Visszajátszás (Playback)

Egy felvétel lejátszásához, akár most rögzítette, akár egy fájlból nyitotta meg, válassza a Lejátszás gombot az eszköztáron.

Lejátszás közben a következő műveleteket végezheti el:

Menjen előre vagy hátra egy lépést az eszköztáron található Forward és Backward gombok segítségével.

Visszalépés a felvétel elejére.

A felvétel lefuttatása egy adott lépésig. Ehhez válassza a … folyamatban a kiválasztott sort, majd a Run to here parancsot.

Business-central-wave-1-2024-5.15

A lépések lejátszása közben az eszköz rögzíti, hogy a lépések sikeresen (zöld pipa) vagy sikertelenül (piros felkiáltójel) fejeződtek-e be, vagy bármi figyelmeztetést kapott a lefutás közben.

Business-central-wave-1-2024-5.16

5.1.5. Felvétel mentése

A felvételt az eszköztárból mentheti el. Ez egy YAML-fájlt hoz létre, amelyet letölthet, megoszthat, szerkeszthet és újra megnyithat lejátszáshoz.

Business-central-wave-1-2024-5.17

5.1.6. Felvétel megosztása

A felvételt linkként is megoszthatja, ha az eszköztáron a Megosztás lehetőséget választja. A link tartalmazza a teljes felvételt és annak lejátszási eredményét.

5.1.7. Támogatott rögzítési műveletek

A page scripting eszköz az AL-kód végrehajtásából származó műveletek rögzítésére összpontosít. Az eszköz nem egy általános HTML automatizálási eszköz. Ezért nem tud automatizálni olyan elemeket, mint a bővítmények (például diagramok), a beágyazott Power BI vagy Power Apps, vagy bármi, ami a Business Central webes kliens élményén kívül esik.

6. Irányítás és igazgatás

Business central és Power Platform környezetek összekapcsolása

Kapcsolja össze a Business Centralt egy Power Platform környezettel a felügyeleti központból, hogy egy alapértelmezett célkörnyezetet biztosítson az integrációkhoz és alkalmazza a Power Platform környezeti beállításokat a Business Central környezetre. Ez leegyszerűsíti az integrációs folyamatot és csökkenti annak szükségességét, hogy minden egyes integrációhoz meg kell adni a célkörnyezetet.

A Business Central számos különböző Power Platform és Dynamics 365 termékkel integrálható kölünféle módokon. 2024-ben az 1. kiadásban a Business Central adminisztrátorok képesek a Business Central felügyeleti központból képesek a Business Central és a Power Platform környezethez kapcsolódni. Ez a képesség a következő előnyöket nyújtja:

  • A Business Central környezet örökli azokat a beállításokat, amelyek a Power Platfrom felügyeleti központban a Power Platform környezetben engedélyezettek, például az ügyfél által kezelt titkosítási kulcsokat.
  • A kapcsolt Power Platform környezet alapértelmezett célkörnyezetet biztosít a Business Central és más Dynamics 365 Power Platform termékek például a Dynamics 365 Sales és a Power Automate között beállított integrációkhoz.

A Business Central környezetek csak olyan Power Platform környezetekhez kapcsolhatók, amelyek ugyanazon az “Azure-földrajzon” találhatók és azonos típusúak (éles vagy homokozó felület). A környezetek összekapcsolása nem állandó művelet, ami azt jelenti, hogy a környezetek szétválaszthatók és újra összekapcsolhatók. A környezeti életciklus-műveletek, például a környezet frissítése vagy törlése, minden egyes kapcsolt környezeten külön-külön van adminisztrálva.

Auditálási tevékenység Purview-ban

A funkció Elsődleges célja, hogy megfelelően tudjunk kezelni biztonsági eseményeket, különböző hatósági vizsgálatokat, megfelelőségi követelményeket. A megvalósításhoz egységesített audit log/ellenőrzési napló érhető el az Audt Purview-ban.

A funkció kezeléséhez (CUD) Administrator jogkör szükséges

A naplómegörzési idő 180 nap, ami akár 10 éves időszakra is meghosszabbítható speciális licence birtokában.

Az ellenőrzési naplók megtekintéséhez automatizáltan manuálisan beállított jelentéseket futtathatunk a Purview oldalon Powershell vagy Management Activity API segítségével.

A Microsoft 365 licence-ben ez a hozzáférés elérhető.

Fenntarthatósági tevékenységek összegyűjtését és jelentése

Az Európai Unió Vállalati fenntarthatósági jelentési irányelvének (CSRD) és más ESG-szabványoknak való megfeleléshez használhatjuk ezt a megoldást.

Funkció részletei

A funkció a fenntarthatósági jelentésekre összpontosít. Ez az új, könnyen bővíthető funkció lehetővé teszi a fenntarthatósági információk széles spektrumának rögzítését és jelentését, amely magában foglalja mind a minőségi, mind a mennyiségi szempontokat, valamint az előretekintő és múltbéli adatokat. A funkciót a kibocsátás aktív csökkentésére is kihasználhatjuk.

Ez a funkció biztosítja az Európai Unió CSRD-jének való megfelelést, amely előírja, hogy a vállalatok jelentést készítsenek tevékenységük fenntarthatóságáról.

A folyamat a rendszer beállításával kezdődik.

Business-central-wave-1-2024-6.1

Fenntarthatósági számlatükröt hozhatunk létre

Business-central-wave-1-2024-6.2

Előre meghatározott Számla kategóriák és alkategóriák kialakítására van lehetőség, ahol előre definiált kibocsátási értékeket adhatunk meg

Business-central-wave-1-2024-6.3

Business-central-wave-1-2024-6.4

Fenntarthatósági naplók és ismétlődő fenntarthatósági naplók segítségével rögzíthetünk adatokat a kibocsátási számlák adatai alapján. A könyvelés során különböző kibocsátási csoportokat, alcsoportokat és képleteket használhatunk, hogy a lehető legegyszerűbbé tegyük a kibocsátások gyűjtését. Ez a funkció Fenntarthatósági bejegyzésekkel is rendelkezik, ahol az adatok rögzítésre kerülnek, és jelentéskészítéshez használják fel.

Business-central-wave-1-2024-6.5

Három különböző kibocsátás típus regisztrálására van lehetőség: CO2, CH4, N2O

Business-central-wave-1-2024-6.6

Jelenleg az alábbi excel alapú jelentések érhetőek el.

Business-central-wave-1-2024-6.7

Megosztás

Ossza meg az oldalt, az alábbi csatornákon keresztül!

További bejegyzések