A Microsoft Viva munkahelyi élményplatformjával teszi könnyebbé a távmunkások életét

A Viva az elosztott munkakörnyezetben dolgozók kommunikációját, együttműködését, közérzetét és szakmai kibontakozását segítő applikációkat ad a Microsoft 365 és Teams platformokhoz.

A meglévő adatokat és információkat összegző, fenntartható és innovatív munkakörnyezet megteremtését segítő megoldást keresnek a vállalatok világszerte, ez az elmúlt év egyik legfontosabb tapasztalata – mondta a Viva bejelentésekor Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója.

Piaci elemzők szerint a munkahelyi élményplatform (employee experience platform, EXP) funkcióit megvalósító, különböző alkalmazásokra és szolgáltatásokra, infrastrukturális alkotóelemekre a vállalatok világszinten már jelenleg is mintegy 300 milliárd dollárt költenek évente. A munkavállalók azonban ezek egy részét nem ismerik eléggé, így nem használják kellő intenzitással, ami rontja a – kész, integrált megoldás hiányában eleve költségesebb – beruházások megtérülését.

Teljesen újragondolta ezért a Microsoft és az új platformon összekapcsolta a vállalati belső kommunikáció, a HR és a munkahelyi kollaboráció eszközrendszerét.

A Microsoft Viva négy beépített modullal, azaz számítógépen és mobil eszközökön is elérhető applikációval – Connections, Insights, Learning és Topics – érkezik. A Viva Insights például személyre szabott információkkal és elemzésekkel segít az időbeosztásban, a rendszeres szünetek beiktatásában, a koncentrációban és a tanulásban, a többi kollégával kialakított kapcsolatok erősítésében. Ezeket kizárólag az adott felhasználó láthatja. A vezetők emellett név nélkül, csapat és szervezet szintjén kapnak áttekintést a trendekről, továbbá javaslatokat a nagyobb hatékonyság és a jobb munkahelyi hangulat egyensúlyozásához.

A Viva Connections a digitális munkahelyen zajló közösségi élet személyre szabható színtere, a dolgozók a belső kommunikáció hírei mellett itt érhetik el a házirendeket és a juttatásokat is. A Viva Topics a vállalatnál meglévő tudás felfedezéséhez témaköröket (témakártyákat) jelenít meg a beszélgetésekben, valamint a Microsoft 365 és a Teams dokumentumokban, amelyeket a modul mesterséges intelligenciája a Microsoft 365-ben és harmadik féltől származó alkalmazásokban (ServiceNow, Salesforce) elérhető adatokból, automatikusan hoz létre. A Viva Learning pedig a képzéseket és a szakmai továbbfejlődést támogató eszközöket integrálja a munkafolyamatokba.

További bővítményekkel is kiegészíthetik a Microsoft Viva-partnerei az új platformot, amely a vállalatoknál már meglévő, belső kommunikációs eszközökkel is integrálható.

Saját felhőt kapnak az iparágak

Február végén a Microsoft új, iparágspecifikus felhőmegoldásokkal is jelentkezett, amelyekkel a pénzügyi szektor szereplői, a gyártó vállalatok, valamint a nonprofit szervezetek rugalmasabbá tehetik működésüket és felgyorsíthatják döntéshozatali mechanizmusaikat. A három új, testre szabható felhőmegoldás, a Microsoft Cloud for Financial Services, Cloud for Manufacturing és Cloud for Nonprofit – csakúgy, mint a tavaly ősszel bejelentett Cloud for Healthcare és a készülő Cloud for Retail – lebontja az üzleti területek között emelkedő falakat, így együttműködésre ösztönöz, növeli a termelékenységet és a hatékonyságot.

Az iparági megoldások az Azure, a Power Platform, a Microsoft 365 és a Teams, a Dynamics 365 és a Microsoft Security szolgáltatásait egyesítik magukban, és a Microsoft adatfeldolgozó technológiáját alkalmazzák, az adott iparágban használatos képességekkel és speciális funkciókkal kiegészítve. Megtervezésük során a Microsoft a hatalmas tudásanyagból és tapasztalatból merített, amely a különböző gazdasági szektorok piacairól és működési mechanizmusairól rendelkezésére áll, és a fejlesztésben világméretű partner-ökoszisztémájának szakemberei, iparági szakértői is közreműködtek.

Megosztás

Ossza meg az oldalt, az alábbi csatornákon keresztül!

További bejegyzések