Vállalatirányítási rendszerek - ERP

Vállalatirányítási rendszerek - ERP

Minden, amit az ERP rendszerről tudni kell: Mi az az ERP? Milyen ERP rendszerek vannak? Hogyan tudom használatba venni? Kell a tanácsadó? Milyen költségei vannak (éves/ egyszeri?)

A korábban Navision, majd Microsoft Dynamics NAV néven ismert vállalatirányítási rendszer 19 éve van a piacon és a Microsoft egyik legdinamikusabban fejlődő terméke. Az elmúlt három évben ötszörösére növekedett azoknak a száma, akik ennek a megoldásnak a fejlesztésén dolgoznak. Világszerte több millió Dynamics felhasználó használja az üzleti életben nap, mint nap.

ERP rendszerek

Eldöntötted, hogy a cégednek szüksége lenne egy ERP rendszerre, de nem vagy biztos benne, hogy mik a következő lépések? Összegyűjtöttük a 8 legfontosabb dolgot, amivel tisztában kell lenned ahhoz, hogy a legtöbbet tudd kihozni az ERP rendszerre fordított befektetésedből.

1. Ismerd meg részletesen az ERP rendszeredet
Az edukáció nélkülözhetetlen, ezért nagyon fontos, hogy minél többet megtudj az ERP rendszer felépítéséről és a rendszert kifejlesztő és implementáló cégről. Azzal sem árt tisztában lenni, hogy az iparágon belül kik használják ugyanazt a rendszert, amit a te céged is.
2. Mérd föl a rendelkezésre álló humán erőforrás-bázisodat
Vannak olyan cégek, ahol az IT osztályon több ERP szakember is azzal foglalkozik, hogy minden zökkenőmentesen működjön. Azonban vannak olyanok is, ahol erre nincs külön munkaerő. Neked kell felmérned, hogy a rendszer fenntartásához kapcsolódó tevékenységeket tudja kezelni házon belül az IT csapat, vagy sem.
3. Mérlegeld a pénzügyi lehetőségeidet
Az ERP rendszerrel kapcsolatos erőforrás allokációs döntéseket érdemes részletesen megvitatni a cégvezetésen belül, mert már a folyamat legelején tudnod kell, hogy milyen összetételű csapat fogja fenntartani a rendszert és milyen financiális struktúra lesz mögötte.
4. Pontosan rögzítsd a szolgáltatás szintjét a szerződésben
A szolgáltatási szintre vonatkozó megállapodások kiemelten fontos részét képezik a működtetési szerződésnek, amire a jövőben a cégednek és a külső tanácsadó vállalatnak is szüksége lesz egy jól működő együttműködés érdekében.
5. Tervezd meg az ERP életciklusokat
Idővel a vállalat üzleti folyamatai egyre összetettebbé válnak, amihez alkalmazkodnia kell a vállalatirányítási rendszernek is. Ezért érdemes minden ötödik évben újraértékelni a rendszer és a vállalatod életciklus görbén elfoglalt pozícióját, mivel a működtetési költségeknek az adott fázist kell tükrözniük. Ez azért fontos, mert így könnyebben fogsz tudni tervezni, összehasonlítani és költségeket csökkenteni.
6. Biztonság
A megfelelő biztonsági intézkedések elvégzésére kiemelt hangsúlyt kell fektetned. Rendszeres biztonsági mentésekkel áthidalhatók a kisebb-nagyobb rendszerhibák, viszont mindenképp érdemes a tanácsadó szakemberek segítségével minél előbb telepíteni olyan védelmi beállításokat, amik megvédik a cégedet attól, hogy kibertámadás és adathalászat áldozatává váljon.
7. A rendszer felülvizsgálata
Ha baj van, hívd a szakértőket, viszont a gyakori rendszerellenőrzések megelőzhetik a nagyobb károkat és lelassíthatják a rendszer erodálódását. Egy ellenőrzés során nem csak a hibákat lehet kiszűrni, hanem a hatékonysága is értékelhető és mérhető. Ezzel pontosabb képet kaphatsz a céged fejlődési lehetőségeiről és ezek költségvonzatáról, amivel könnyebben tervezhetsz a stratégiai döntések meghozatalánál.
8. Élj a személyre szabás lehetőségével, de számolj az ehhez tartozó költségvonzattal
Fontos, hogy tudd milyen lehetőségek közül választhatsz az ERP rendszer megvásárlása során: dönthetsz úgy, hogy egy standard rendszert vásárolsz, vagy egy standard rendszerhez igényelsz kiegészítő egyéni fejlesztéseket, vagy egy teljesen új, az cég egyéni igényeinek megfelelően kifejlesztett rendszerbe fektetsz.

Felhős ERP rendszerek

Felhős ERP rendszerek

TOP 10 érv a felhős ERP mellett

Tervezhető, skálázható költségek

Gyorsabb használatba vétel

Jobb teljesítmény

Kisebb IT fenntartási igény

Folyamatos frissítések

Agilis versenyképesség

Biztonság

Globális méret

Megbízhatóság

Megfelelés, adatbiztonság

Business Central

Business Central

Mi készítettük a magyar lokalizációt!

A Business Central magyar lokalizációja a magyar nyelven kívül több, mint 25 extra funkciót is tartalmaz pl. házipénztár, online számla kapcsolat a NAV felé, bejövő számlák lekérése a NAV-tól stb.

Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy az elmúlt években komoly erőforrásokkal tudtuk támogatni a Microsoftot és a HRP-t abban, hogy a Business Central a magyar jogszabályoknak megfelelően itthon is elérhetővé váljon a magyarországi cégek számára. Az alábbiakban összefoglaltuk a lokalizáció legfontosabb funkcióit.

Töltse le az e-bookot, és tudja meg milyen extra funkciókat tartalmaz a Business Central lokalizációja a magyar nyelven túl!

Business Central: Teljeskörű megoldás vállalatának

Egyszerűsítse le a folyamatokat, hozzon okosabb döntéseket, és álljon növekedési pályára!

Pénzügy

Pénzügy

A pénzügyi stabilitás legalább annyira döntő szerepet játszik a KKV-k életében mint a nagyvállalatoknál. Legyen szó akár a napi ügymenetről, akár váratlan kihívásokat támasztó helyzetekről és beruházásokról, elengedhetetlenül fontos, hogy egy megbízható pénzügyi elszámolási rendszer segítse a munkát. A Business Central minden olyan könyvelési funkciót biztosít, amelyekre szüksége lehet a megalapozott döntéshozatalhoz.
Raktárkezelés

Raktárkezelés

A raktár az egyik legfontosabb és legnagyobb költségintenzitású létesítménye egy vállalatnak. A Business Central használatával csökkenthetők a tárolási költségek és magas szintű rendelkezésre állás biztosítható a kiszállításokhoz. A rendszer számos lehetőséget biztosít raktárkezelési feladatainak szerves integrálására a vállalat teljes ellátási láncába, és konkrét megoldásokat biztosít, amelyekkel javíthatja raktárkapacitásának kihasználtságát.
Értékesítés

Értékesítés

Elengedhetetlen, hogy az értékesítési feladatok szervesen beépüljenek az árukezelésbe és a pénzügyi gazdálkodásba. A Business Central minden értékesítési követelményt kielégít, az ajánlatadástól a számlázásig, beleértve az ügyfélspecifikus eladási árak és feltételek meghatározását, a bizonylatok iktatását, valamint az elemzéseket és értékeléseket is.
Projektmenedzsment

Projektmenedzsment

A Business Central eszközök széles skáláját biztosítja a projektmenedzsment, a részletes projekttervezés és -irányítás, valamint a projektek kontrolling feladatokhoz. A rendszer a projekt állapotával, jövedelmezőségével és erőforrás karakterisztikáival kapcsolatos valós idejű információkkal támogatja a hatékony döntéshozatalt. Állítson be adott projektekre érvényes árlistákat az egyes cikkekhez, költségeket a számlázáshoz, és tekintse át befejezetlen feladatait, illetve minden költségét és kifizetését, átláthatóan strukturált összefoglaló képernyőkön keresztül.

További funkciók

  • A rendszerbe beépülő Power BI lehetővé teszi az egyének és a felhasználói csoportok számára, hogy adataikat és alkalmazásaikat összekapcsolva gyorsan naprakész információkhoz jussanak.
  • Egyszerűsítse a könyvelési folyamatokat és tartsa kézben a szervezet pénzügyeit! A rendszer minden folyamatot egy helyen kezel biztonságban: követeléskezelés, tárgyi eszközök, banki kapcsolatok és sok más.
  • Tegye rendbe a projekteket is! A vállalatnál futó párhuzamos projektek összehangolását a Business Central rendszerével támogathatja. A projekteken előre megtervezheti az erőforrásokat és a költségeket, ráadásul folyamatosan szemmel tarthatja a projekteket vizualizált riportok formájában.
  • Új lehetőségek nyílnak meg a különböző osztályok közötti együttműködésre. Az egységes rendszernek köszönhetően egy felületen kezelhetők a marketing kampányok, a sales folyamatok, a szerződések kezelése és az ügyfelek támogatása. Dolgozzon hatékonyabban és tegye elégedettebbé ügyfeleit!
  • A rendszer segít a kereslet kiszolgálásában, és a teljes folyamatra kiterjedően betekintést nyújt az anyagok költségével és felhasználásával kapcsolatos adatokba. Segít az áruk és a raktárhelyek kezelésében, a költségek és a veszteségek csökkentésében, valamint a raktározás ellenőrzésében.
  • Beszerzési folyamatait is kíválóan támogatja a Business Central! Az igénylések, jóváhagyások, kifizetések és további teendők is egységes folyamatok mentén, egy átfogó rendszeren keresztül tudnak megvalósulni. A Business Centralban költségkeretek és keretszerződések kezelésére is van lehetőség a szervezeti egységes és/vagy a munkavállalók szintjén is, ennek megfelelően a beszerzések értéke megfelelő kereteken belül tartható.

Miért érdemes a KKV-knak a felhőből működtetni a cégeiket?

  • Rugalmas havidíj: a felhasználók száma rugalmasan alakítható az üzletmenethez, a havidíjas konstrukció a cash flow-t sem terheli le.
  • Folyamatos hozzáférés a legújabb technológiákhoz: a felhős rendszer automatikusan a legújabb technológiákat biztosítja.
  • IT erőforrás nélküli üzemeltetés: egyszerű bevezetés és használat - alacsony bevezetési idő és költség.
  • Biztonságosabb üzemeltetés: a legmagasabb szintű biztonság váratlan problémákkal (pl. adatvesztés, zsarolóvírusok) szemben.

Hogyan érhető el a Business Central?

Telepített, on-premise
A telepített megoldás esetében a cég saját hardverein és szerverein van telepítve az ERP rendszer, amit az ügyfél informatikai csapata menedzsel.
Hibrid
Az hibrid ERP rendszer a felhős és telepített modell előnyeit ötvözi, ahol kevesebb ERP testre szabás mellett, de több külső alkalmazással indul a rendszer.
Felhős
Az ERP rendszert és az ehhez tartozó adatbázisokat és a kapcsolódó adatokat az interneten keresztül érheti el. A gyakorlatban havidíjas szolgáltatásként veheti igénybe.

AX - 10 jó oka is van rá, hogy Microsoft Dynamics AX rendszerét a COSMO-nál üzemeltesse

  • Stratégiai tanácsadás, kompetens megvalósítás
  • Üzleti szemléletmód
  • A legnagyobb és legtapasztaltabb Dynamics AX szakértői csapat
  • Hozzáértő partner stabil háttérrel
  • Húsz év nemzetközi téren is kiemelkedő tapasztalat
  • Felhős megoldás folyamatos szoftverinnovációval
  • Microsoft felhőstratégia – a vállalatirányítás jövője

     
  • Upgrade projektek kompetens menedzselése
  • Több mint vállalatirányítá
  • Ügyfeleinkkel véleményei. Ügyfeleinkkel készült esettanulmányainkat itt tekintheti meg: Microsoft Dynanics AX esettanulmányok

Business Central demo! Próbálja ki élőben!

Teljes funkcionalitás, 30 napig ingyen!

A felhőből és telepített verzióban is elérhető Business Central jelentősebb egyszeri beruházás nélkül biztosítja egy integrált ügyviteli rendszer legmodernebb funkcionalitását a hazai KKV-k számára. Az alábbi magyar nyelvű demó környezetet 30 napig a felhőből fogja tudni elérni.

Business Central tudásbázis

Business Central tudásbázis

Itt minden fontos információt összegyűjtöttünk!

Tudjon meg többet

Amennyiben szeretne többet megtudni, örömmel állunk rendelkezésére.

image/svg+xml 24 órán belül feldolgozzuk kérését
  • 40+ országban bevezetett rendszerek
  • 20 év tapasztalat Microsoft Dynamics rendszerek terén
  • 40 000 felhasználó használja rendszereinket világszerte

Megosztás

Ossza meg az oldalt, az alábbi csatornákon keresztül!

Megosztom Elküldöm emailben

Visszajelzések


Kapcsolódó blogposztok